Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "Fomentar les ganes de parlar català, sobretot entre el jovent."

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"Fomentar les ganes de parlar català, sobretot entre el jovent."}
  • +{"ca"=>"Fomentar les ganes de parlar català, sobretot entre el jovent."}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Fomentar les ganes de parlar català, sobretot entre el jovent."}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Fomentar les ganes de parlar català, sobretot entre el jovent."}

Cuerpo

  • +["

    Al costat d’augmentar la necessitat social de parlar-lo -fent complir als comerços el que està legislat, demanant més nivell per a exercir determinades professions, etc.- i de donar més facilitat per aprendre’l –augmentar l’aprenentatge a l’escola, a centres veïnals, etc.-, és bàsic fomentar les ganes, la il·lusió, l’orgull, de parlar-lo.

    I és que el problema per a la pervivència del català no és només la presència de molts ciutadans que no saben la llengua i de molts catalanoparlants que la canvien automàticament davant de desconeguts, sinó també dels infants i joves catalans que a l’escola o al llocs d’oci parlen castellà entre ells. Això no havia passat mai: la nostra escola era en espanyol, però els joves parlàvem català entre nosaltres; ara, sovint és al revés.

    No n’hi ha prou doncs en saber català, cal que hi hagi més interès per parlar-lo, sobretot entre els joves, que són el futur.

    Cal fer-lo popular, viu, “de moda” si voleu. Necessitem personatges famosos, esportistes, cantants, etc. que hi parlin en públic i programes de televisió (més Eufòria i Súper 3), de vídeojocs, de vídeoclips, el que convingui, en què puguin emmirallar-se infants i joves i que els portin a imitar-los i a voler parlar en català.

    "]
  • +["<p>Al costat d’augmentar la necessitat social de parlar-lo&nbsp;-fent complir als comerços el que està legislat, demanant més nivell per a exercir determinades professions, etc.- i de donar més facilitat per aprendre’l –augmentar l’aprenentatge a l’escola, a centres veïnals, etc.-, <strong>és&nbsp;bàsic fomentar les ganes, la il·lusió, l’orgull, de parlar-lo.</strong></p><p>I és que el problema per a la pervivència del català no és només la presència de molts ciutadans que no saben la llengua i de molts catalanoparlants que la canvien automàticament davant de desconeguts, sinó també dels infants i joves catalans que a l’escola o al llocs d’oci parlen castellà entre ells. Això no havia passat mai: la nostra escola era en espanyol, però els joves parlàvem català entre nosaltres; ara, sovint és al revés.</p><p><strong>No n’hi ha prou doncs en saber català, cal que hi hagi més interès per parlar-lo, sobretot entre els joves, que són el futur.</strong></p><p>Cal fer-lo popular, viu, “de moda” si voleu. Necessitem personatges famosos, esportistes, cantants, etc. que hi parlin en públic i programes de televisió (més Eufòria i Súper 3), de vídeojocs, de vídeoclips, el que convingui, en què puguin emmirallar-se infants i joves i que els portin a imitar-los i a voler&nbsp;parlar en català.</p>"]
Supresiones
Adiciones
  • +["

    Al costat d’augmentar la necessitat social de parlar-lo -fent complir als comerços el que està legislat, demanant més nivell per a exercir determinades professions, etc.- i de donar més facilitat per aprendre’l –augmentar l’aprenentatge a l’escola, a centres veïnals, etc.-, és bàsic fomentar les ganes, la il·lusió, l’orgull, de parlar-lo.

    I és que el problema per a la pervivència del català no és només la presència de molts ciutadans que no saben la llengua i de molts catalanoparlants que la canvien automàticament davant de desconeguts, sinó també dels infants i joves catalans que a l’escola o al llocs d’oci parlen castellà entre ells. Això no havia passat mai: la nostra escola era en espanyol, però els joves parlàvem català entre nosaltres; ara, sovint és al revés.

    No n’hi ha prou doncs en saber català, cal que hi hagi més interès per parlar-lo, sobretot entre els joves, que són el futur.

    Cal fer-lo popular, viu, “de moda” si voleu. Necessitem personatges famosos, esportistes, cantants, etc. que hi parlin en públic i programes de televisió (més Eufòria i Súper 3), de vídeojocs, de vídeoclips, el que convingui, en què puguin emmirallar-se infants i joves i que els portin a imitar-los i a voler parlar en català.

    "]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>Al costat d’augmentar la necessitat social de parlar-lo&nbsp;-fent complir als comerços el que està legislat, demanant més nivell per a exercir determinades professions, etc.- i de donar més facilitat per aprendre’l –augmentar l’aprenentatge a l’escola, a centres veïnals, etc.-, <strong>és&nbsp;bàsic fomentar les ganes, la il·lusió, l’orgull, de parlar-lo.</strong></p><p>I és que el problema per a la pervivència del català no és només la presència de molts ciutadans que no saben la llengua i de molts catalanoparlants que la canvien automàticament davant de desconeguts, sinó també dels infants i joves catalans que a l’escola o al llocs d’oci parlen castellà entre ells. Això no havia passat mai: la nostra escola era en espanyol, però els joves parlàvem català entre nosaltres; ara, sovint és al revés.</p><p><strong>No n’hi ha prou doncs en saber català, cal que hi hagi més interès per parlar-lo, sobretot entre els joves, que són el futur.</strong></p><p>Cal fer-lo popular, viu, “de moda” si voleu. Necessitem personatges famosos, esportistes, cantants, etc. que hi parlin en públic i programes de televisió (més Eufòria i Súper 3), de vídeojocs, de vídeoclips, el que convingui, en què puguin emmirallar-se infants i joves i que els portin a imitar-los i a voler&nbsp;parlar en català.</p>"]
Autoría de la versión
Avatar: Maria Grau Maria Grau
Versión creada el 16/05/2022 12:36

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies