Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "(Sessió de proximitat 4263664) Diferents propostes en els diversos àmbits"

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263664) Diferents propostes en els diversos àmbits"}
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263664) Diferents propostes en els diversos àmbits"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263664) Diferents propostes en els diversos àmbits"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263664) Diferents propostes en els diversos àmbits"}

Cuerpo

  • +["

    AUTORIA: Sessió organitzada des de l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants de diferents entitats

    CONTINGUT:

    -    Administració pública

    o   Aprofundir en polítiques lingüístiques públiques i no centrar la responsabilitat exclusivament en la societat.

    o  Defensar a l'àmbit estatal una llei de llengües.

    o  Potenciar la interrelació i treball conjunt amb els Centres de Normalització Lingüística locals.


    -   Educació. Ensenyament obligatori

    o   Àmbit educatiu com a primer esglaó de proximitat a la realitat cultural i social.

    o  Seguir treballant i potenciar les eines d?Edurecerca.

    o  Potenciar dins el sistema el coneixement de l'entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)

    o   Revertir dèficits acumulats a l'educació secundària:

    • Reforç de les aules d'acollida
    • Classes de reforç del català oral


    -     Educació i aprenentatge d'adults

    o  Potenciar dins el sistema el coneixement de l?entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)


    -   Cohesió social i acolliment

    o Tornar a un model semblant al dels anys vuitanta per a incorporar certs sectors socials.


    -   Audiovisual i mitjans de comunicació

    o   Campanyes de defensa i ús del català properes, atraients, de tots, sense negativitat ni culpabilitats

    o   Cercar exemples d'èxit. Exemples: com ara el paraulògic ara i la Norma també ho va ser fa anys.

    o  Potenciar tot el que es guanya aprenent i utilitzant el català.

    o   Més dedicació pressupostària a l'oferta infantil i juvenil de televisió.


    - Món digital i tecnologies de la llengua

    o  Potenciar els continguts a Viquipèdia en català aprofitant la informació dels centres d'estudis locals i comarcals.


    - Àmbit socioeconòmic i laboral

    o   Informatització en català de les empreses


    -   Salut i atenció sociosanitària

    o   Dret a l'atenció i resultats de diagnosis en català també a les mútues.


    -  Relacions entre els territoris de llengua catalana

    o   Potenciar la col·laboració entre els mitjans de comunicació dels diferents territoris de parla catalana.

    o  Potenciar el mercat i la comunitat cultural


    "]
  • +["<p>AUTORIA: Sessió organitzada des de l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants de diferents entitats</p><p>CONTINGUT:</p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Administració pública</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aprofundir en polítiques lingüístiques públiques i no centrar la responsabilitat exclusivament en la societat.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Defensar a l'àmbit estatal una llei de llengües.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar la interrelació i treball conjunt amb els Centres de Normalització Lingüística locals.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Educació. Ensenyament obligatori</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Àmbit educatiu com a primer esglaó de proximitat a la realitat cultural i social.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Seguir treballant i potenciar les eines d?Edurecerca.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar dins el sistema el coneixement de l'entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Revertir dèficits acumulats a l'educació secundària:</p><ul><li>Reforç de les aules d'acollida</li><li>Classes de reforç del català oral</li></ul><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Educació i aprenentatge d'adults</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar dins el sistema el coneixement de l?entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cohesió social i acolliment</p><p>o&nbsp;Tornar a un model semblant al dels anys vuitanta per a incorporar certs sectors socials.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Audiovisual i mitjans de comunicació</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Campanyes de defensa i ús del català properes, atraients, de tots, sense negativitat ni culpabilitats</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cercar exemples d'èxit. Exemples: com ara el paraulògic ara i la Norma també ho va ser fa anys.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar tot el que es guanya aprenent i utilitzant el català.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més dedicació pressupostària a l'oferta infantil i juvenil de televisió.</p><p><br></p><p>-&nbsp;Món digital i tecnologies de la llengua</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar els continguts a Viquipèdia en català aprofitant la informació dels centres d'estudis locals i comarcals.</p><p><br></p><p>-&nbsp;Àmbit socioeconòmic i laboral</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Informatització en català de les empreses</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Salut i atenció sociosanitària</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dret a l'atenció i resultats de diagnosis en català també a les mútues.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;Relacions entre els territoris de llengua catalana</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Potenciar la col·laboració entre els mitjans de comunicació dels diferents territoris de parla catalana.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar el mercat i la comunitat cultural</p><p><br></p>"]
Supresiones
  • Classes de reforç del català oral


-     Educació i aprenentatge d'adults

o  Potenciar dins el sistema el coneixement de l?entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)


-   Cohesió social i acolliment

o Tornar a un model semblant al dels anys vuitanta per a incorporar certs sectors socials.


-   Audiovisual i mitjans de comunicació

o   Campanyes de defensa i ús del català properes, atraients, de tots, sense negativitat ni culpabilitats

o   Cercar exemples d'èxit. Exemples: com ara el paraulògic ara i la Norma també ho va ser fa anys.

o  Potenciar tot el que es guanya aprenent i utilitzant el català.

o   Més dedicació pressupostària a l'oferta infantil i juvenil de televisió.


- Món digital i tecnologies de la llengua

o  Potenciar els continguts a Viquipèdia en català aprofitant la informació dels centres d'estudis locals i comarcals.


- Àmbit socioeconòmic i laboral

o   Informatització en català de les empreses


-   Salut i atenció sociosanitària

o   Dret a l'atenció i resultats de diagnosis en català també a les mútues.


-  Relacions entre els territoris de llengua catalana

o   Potenciar la col·laboració entre els mitjans de comunicació dels diferents territoris de parla catalana.

o  Potenciar el mercat i la comunitat cultural


"]
Adiciones
  • +["

    AUTORIA: Sessió organitzada des de l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants de diferents entitats

    CONTINGUT:

    -    Administració pública

    o   Aprofundir en polítiques lingüístiques públiques i no centrar la responsabilitat exclusivament en la societat.

    o  Defensar a l'àmbit estatal una llei de llengües.

    o  Potenciar la interrelació i treball conjunt amb els Centres de Normalització Lingüística locals.


    -   Educació. Ensenyament obligatori

    o   Àmbit educatiu com a primer esglaó de proximitat a la realitat cultural i social.

    o  Seguir treballant i potenciar les eines d?Edurecerca.

    o  Potenciar dins el sistema el coneixement de l'entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)

    o   Revertir dèficits acumulats a l'educació secundària:

    • Reforç de les aules d'acollida
    • Classes de reforç del català oral


    -     Educació i aprenentatge d'adults

    o  Potenciar dins el sistema el coneixement de l?entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)


    -   Cohesió social i acolliment

    o Tornar a un model semblant al dels anys vuitanta per a incorporar certs sectors socials.


    -   Audiovisual i mitjans de comunicació

    o   Campanyes de defensa i ús del català properes, atraients, de tots, sense negativitat ni culpabilitats

    o   Cercar exemples d'èxit. Exemples: com ara el paraulògic ara i la Norma també ho va ser fa anys.

    o  Potenciar tot el que es guanya aprenent i utilitzant el català.

    o   Més dedicació pressupostària a l'oferta infantil i juvenil de televisió.


    - Món digital i tecnologies de la llengua

    o  Potenciar els continguts a Viquipèdia en català aprofitant la informació dels centres d'estudis locals i comarcals.


    - Àmbit socioeconòmic i laboral

    o   Informatització en català de les empreses


    -   Salut i atenció sociosanitària

    o   Dret a l'atenció i resultats de diagnosis en català també a les mútues.


    -  Relacions entre els territoris de llengua catalana

    o   Potenciar la col·laboració entre els mitjans de comunicació dels diferents territoris de parla catalana.

    o  Potenciar el mercat i la comunitat cultural


    "]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>AUTORIA: Sessió organitzada des de l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants de diferents entitats</p><p>CONTINGUT:</p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Administració pública</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aprofundir en polítiques lingüístiques públiques i no centrar la responsabilitat exclusivament en la societat.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Defensar a l'àmbit estatal una llei de llengües.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar la interrelació i treball conjunt amb els Centres de Normalització Lingüística locals.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Educació. Ensenyament obligatori</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Àmbit educatiu com a primer esglaó de proximitat a la realitat cultural i social.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Seguir treballant i potenciar les eines d?Edurecerca.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar dins el sistema el coneixement de l'entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Revertir dèficits acumulats a l'educació secundària:</p><ul><li>Reforç de les aules d'acollida</li><li>Classes de reforç del català oral</li></ul><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Educació i aprenentatge d'adults</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar dins el sistema el coneixement de l?entorn local als currícula (història, patrimoni, tradicions...)</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cohesió social i acolliment</p><p>o&nbsp;Tornar a un model semblant al dels anys vuitanta per a incorporar certs sectors socials.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Audiovisual i mitjans de comunicació</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Campanyes de defensa i ús del català properes, atraients, de tots, sense negativitat ni culpabilitats</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cercar exemples d'èxit. Exemples: com ara el paraulògic ara i la Norma també ho va ser fa anys.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar tot el que es guanya aprenent i utilitzant el català.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més dedicació pressupostària a l'oferta infantil i juvenil de televisió.</p><p><br></p><p>-&nbsp;Món digital i tecnologies de la llengua</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar els continguts a Viquipèdia en català aprofitant la informació dels centres d'estudis locals i comarcals.</p><p><br></p><p>-&nbsp;Àmbit socioeconòmic i laboral</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Informatització en català de les empreses</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;Salut i atenció sociosanitària</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dret a l'atenció i resultats de diagnosis en català també a les mútues.</p><p><br></p><p>-&nbsp;&nbsp;Relacions entre els territoris de llengua catalana</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Potenciar la col·laboració entre els mitjans de comunicació dels diferents territoris de parla catalana.</p><p>o&nbsp;&nbsp;Potenciar el mercat i la comunitat cultural</p><p><br></p>"]
Autoría de la versión
Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització
Versión creada el 22/06/2022 17:54

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies