" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre "

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre ", "es"=>"", "oc"=>""}
  • +{"ca"=>"Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre ", "es"=>"", "oc"=>""}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre ", "es"=>"", "oc"=>""}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre ", "es"=>"", "oc"=>""}

Cuerpo

  • +["

    Reforçar la construcció d’acords amplis dins la comunitat educativa de cada centre escolar per desenvolupar, seguir i avaluar un Projecte Lingüístic de Centre que reculli els objectius, actuacions i resultats esperats en matèria d’usos i coneixements lingüístics. Cal que els PLC siguin fruit d'un acord de tots els membres de la comunitat educativa i que el seu acompliment sigui revisat per la mateixa comunitat amb l’ajut i guia de la inspecció educativa. El projecte lingüístic ha de sorgir d’un anàlisi de la realitat i d’un acord treballat i discutit entre tots els membres de la comunitat de la comunitat educativa tenint en compte la realitat sociolingüística del centre i el context plurilingüe.

    Aquest gran acord lingüístic ha de ser transversal implicant a tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal no docent), en totes les assignatures (llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, ciències socials...) i, també, en les activitats no curriculars (espais de lleure, menjadors, reforços escolars, activitats extraescolars...). En aquest sentit, es destaca el paper fonamental del claustre per tal que tots els professors s’impliquen en utilitzar i ensenyar el català tenint en compte que l’ús i l’ensenyament de les llengües es fa en totes les assignatures. El professorat cal que cuidi els aspectes lingüístics, ensenyi a utilitzar les llengües i, sobretot, a seduir els alumnes per estimar les llengües.

    Per últim, és fonamental reforçar el seguiment i l’avaluació per garantir el compliment del projecte acordat. En aquest sentit, es considera necessari que la mateixa comunitat educativa segueixi l’acord i un paper més important de la inspecció educativa -més enllà de la direcció del centre- per fer-lo complir mitjançant eines coercitives. Per últim, cal revisar i actualitzar el PLC en acord amb la comunitat educativa tenint en compte els l’avaluació dels resultats, els canvis en el context sociocultural i els avenços en recerca educativa.


    ", "", ""]
  • +["<p>Reforçar la construcció d’acords amplis dins la comunitat educativa de cada centre escolar per desenvolupar, seguir i avaluar un Projecte Lingüístic de Centre que reculli els objectius, actuacions i resultats esperats en matèria d’usos i coneixements lingüístics. Cal que els PLC siguin fruit d'un acord de tots els membres de la comunitat educativa i que el seu acompliment sigui revisat per la mateixa comunitat amb l’ajut i guia de la inspecció educativa. El projecte lingüístic ha de sorgir d’un anàlisi de la realitat i d’un acord treballat i discutit entre tots els membres de la comunitat de la comunitat educativa tenint en compte la realitat sociolingüística del centre i el context plurilingüe. </p><p>Aquest gran acord lingüístic ha de ser transversal implicant a tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal no docent), en totes les assignatures (llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, ciències socials...) i, també, en les activitats no curriculars (espais de lleure, menjadors, reforços escolars, activitats extraescolars...). En aquest sentit, es destaca el paper fonamental del claustre per tal que tots els professors s’impliquen en utilitzar i ensenyar el català tenint en compte que l’ús i l’ensenyament de les llengües es fa en totes les assignatures. El professorat cal que cuidi els aspectes lingüístics, ensenyi a utilitzar les llengües i, sobretot, a seduir els alumnes per estimar les llengües.</p><p>Per últim, és fonamental reforçar el seguiment i l’avaluació per garantir el compliment del projecte acordat. En aquest sentit, es considera necessari que la mateixa comunitat educativa segueixi l’acord i un paper més important de la inspecció educativa -més enllà de la direcció del centre- per fer-lo complir mitjançant eines coercitives. Per últim, cal revisar i actualitzar el PLC en acord amb la comunitat educativa tenint en compte els l’avaluació dels resultats, els canvis en el context sociocultural i els avenços en recerca educativa.</p><p><br></p>", "", ""]
Supresiones
Adiciones
  • +["

    Reforçar la construcció d’acords amplis dins la comunitat educativa de cada centre escolar per desenvolupar, seguir i avaluar un Projecte Lingüístic de Centre que reculli els objectius, actuacions i resultats esperats en matèria d’usos i coneixements lingüístics. Cal que els PLC siguin fruit d'un acord de tots els membres de la comunitat educativa i que el seu acompliment sigui revisat per la mateixa comunitat amb l’ajut i guia de la inspecció educativa. El projecte lingüístic ha de sorgir d’un anàlisi de la realitat i d’un acord treballat i discutit entre tots els membres de la comunitat de la comunitat educativa tenint en compte la realitat sociolingüística del centre i el context plurilingüe.

    Aquest gran acord lingüístic ha de ser transversal implicant a tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal no docent), en totes les assignatures (llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, ciències socials...) i, també, en les activitats no curriculars (espais de lleure, menjadors, reforços escolars, activitats extraescolars...). En aquest sentit, es destaca el paper fonamental del claustre per tal que tots els professors s’impliquen en utilitzar i ensenyar el català tenint en compte que l’ús i l’ensenyament de les llengües es fa en totes les assignatures. El professorat cal que cuidi els aspectes lingüístics, ensenyi a utilitzar les llengües i, sobretot, a seduir els alumnes per estimar les llengües.

    Per últim, és fonamental reforçar el seguiment i l’avaluació per garantir el compliment del projecte acordat. En aquest sentit, es considera necessari que la mateixa comunitat educativa segueixi l’acord i un paper més important de la inspecció educativa -més enllà de la direcció del centre- per fer-lo complir mitjançant eines coercitives. Per últim, cal revisar i actualitzar el PLC en acord amb la comunitat educativa tenint en compte els l’avaluació dels resultats, els canvis en el context sociocultural i els avenços en recerca educativa.


    ", "", ""]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>Reforçar la construcció d’acords amplis dins la comunitat educativa de cada centre escolar per desenvolupar, seguir i avaluar un Projecte Lingüístic de Centre que reculli els objectius, actuacions i resultats esperats en matèria d’usos i coneixements lingüístics. Cal que els PLC siguin fruit d'un acord de tots els membres de la comunitat educativa i que el seu acompliment sigui revisat per la mateixa comunitat amb l’ajut i guia de la inspecció educativa. El projecte lingüístic ha de sorgir d’un anàlisi de la realitat i d’un acord treballat i discutit entre tots els membres de la comunitat de la comunitat educativa tenint en compte la realitat sociolingüística del centre i el context plurilingüe. </p><p>Aquest gran acord lingüístic ha de ser transversal implicant a tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal no docent), en totes les assignatures (llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, ciències socials...) i, també, en les activitats no curriculars (espais de lleure, menjadors, reforços escolars, activitats extraescolars...). En aquest sentit, es destaca el paper fonamental del claustre per tal que tots els professors s’impliquen en utilitzar i ensenyar el català tenint en compte que l’ús i l’ensenyament de les llengües es fa en totes les assignatures. El professorat cal que cuidi els aspectes lingüístics, ensenyi a utilitzar les llengües i, sobretot, a seduir els alumnes per estimar les llengües.</p><p>Per últim, és fonamental reforçar el seguiment i l’avaluació per garantir el compliment del projecte acordat. En aquest sentit, es considera necessari que la mateixa comunitat educativa segueixi l’acord i un paper més important de la inspecció educativa -més enllà de la direcció del centre- per fer-lo complir mitjançant eines coercitives. Per últim, cal revisar i actualitzar el PLC en acord amb la comunitat educativa tenint en compte els l’avaluació dels resultats, els canvis en el context sociocultural i els avenços en recerca educativa.</p><p><br></p>", "", ""]
Autoría de la versión
Avatar: Suport en la dinamització Suport en la dinamització
Versión creada el 13/07/2022 15:04