Participació ciutadana en la regulació del registre de delegades i delegats de prevenció
Participació ciutadana en l'elaboració del projecte de decret del registre de delegades i delegats de prevenció de riscos laborals
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
Procés de participació ciutadana per a l’elaboració del projecte de decret del registre de delegades i delegats de prevenció de riscos laborals.
L’objectiu de la participació ciutadana és recollir les propostes i suggeriments que millorin el contingut i la redacció del projecte de decret del registre de delegades i delegats de prevenció de riscos laborals.
La Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral del Departament d’Empresa i Treball inicia el procés de participació ciutadana en l’elaboració de les normes, regulat a l’article 69 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, per a l'elaboració del decret esmentat.
Aquest procés de participació ciutadana té per objecte que el projecte de Decret que finalment es tramiti i aprovi hagi tingut en compte totes les opinions, inquietuds i propostes dels destinataris potencials de la norma.
La finalitat principal que es pretén assolir amb una nova regulació del registre de delegades i delegats de prevenció és l'adaptació a la nova realitat digital i la millora de la qualitat de les dades enregistrades i dels serveis que ofereix el registre.
Es objectius generals de la intervenció són els següents:
· Protegir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores de forma efectiva.
· Millorar la coordinació i participació dels agents implicats en la seguretat i salut laboral.
· Fomentar el compliment de les previsions de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, relatives als òrgans de representació i participació del personal en matèria de prevenció de riscos laborals.
Com a objectius específics, a tall exemplificatiu, es preveuen els següents:
· Garantir l’efectivitat del registre i la qualitat de les seves dades.
· Agilitzar la gestió del registre i simplificar la tramitació de la inscripció.
· Facilitar l’accés al registre als actors de la prevenció de riscos laborals interessats.
Compartir: