Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Changes at "Prioritats per a l'augment d'ingressos (Eix2) de les participants de Tarragona (10 de desembre 2024)"

Avatar: Dinamització del procés Dinamització del procés

Scope

  • +Economia

Title

  • +{"ca"=>"Prioritats per a l'augment d'ingressos (Eix2) de les participants de Tarragona (10 de desembre 2024)", "es"=>"", "oc"=>"", "en"=>""}

Body

  • +["

    Les participants de Tarragona, després de deliberar en grups, van assenyalar majoritàriament les següents com a prioritats:

      \n
    1. Mesura 10. Emissions CO2 Duplicar: És la que genera més ingressos, amb una certa visió de sostenibilitat, tot i no ser redistributiva.

    2. \n
    3. Mesura 2. IRPF Incrementar 1 punt rendes > 175k: Va a les rendes més altes i recapten més. Afecta menys persones. És el més just per a tothom.

    4. \n
    5. Mesura 5. Successions Increment 3% últim tram : La recaptació és significativa. i va a les rendes més altes. Afecta a menys persones i és socialment més just.

    6. \n

    Se subratlla que tots els grups

    a) prioritzen la mesura 10, d’Emissions del CO2; alhora que tots la consideren injusta.

    b) Tots prioritzen una mesura d’IRPF, amb tendència a gravar les rendes altes.

    c) S’aposta per una mesura o de successions o de donacions, gravant el traspàs de patrimoni.

    D'altra banda, es fan aportacions sobre l'enfocament de les mesures proposades:

    a. Les mesures de pujada de l’IRPF cal fer-les progressives, comencin en 53.000 o 175.000 han d’anar augmentant els percentatges en trams a mesura que augmenta la renda.

    b. La mesura sobre IRPF i vivenda justament ha d’anar en la direcció contrària: no abolir ajudes als joves, sinó gravar les vivendes buides, especialment de grans tenidors.

    c. L’impost al CO2, tot i ser desitjable i tenir un esperit acord a l’emergència climàtica, tal com està plantejat no grava la contaminació efectuada, relacionada amb l’índex d’emissions*kilometratge efectuat, sinó el model de cotxe, que al nal acaba perjudicant les persones amb menys capacitat econòmica, que no poden canviar-se un cotxe vell, i no poden comprar-se un cotxe elèctric. Cal un impost vinculat a l’ITV per km efectuats; i que tingui en consideració qüestions socials.

    d. Els ingressos màxims que poden obtenir-se amb 4 de les mesures proposades són totalment insucients per a les necessitats existents i denides a la sessió teòrica. Caldrien altres propostes polítiques, a més de la reducció de despesa a partir d’una racionalització de l’estructura i funcionament de les administracions.

    ", "", "", ""]

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share