Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Equilibrar l’oferta i la demanda per a assegurar ordinadors per a tothom que s’inscriu a un curs d’informàtica
Arribar a persones que no saben usar les TIC
Voluntaris/es a les formacions
Oferir mitjans per a certes accions formatives
Participar en altres activitats plantejades
Formacions per perfils/necessitats
Donar a conèixer la figura de dinamitzadors/es
Donar resposta a les demandes dels i les dinamitzadores i dels i les participants
Nova relació amb el SOC
Formacions ajustades al territori
Treballar per projectes
Aprenentatge de la potencialitat de les TIC
Dinamitzar les demandes de les persones participants
Punts Òmnia especialitzats
Punts Òmnia a geriàtrics
Definir de manera conjunta quins programes es desenvolupen
Disposar cartells amb informació dels Punts Òmnia a diversos espais i equipaments
Més flexibilitat dels eixos
Xerrades amb experts TIC
Formacions específiques per a infants
Disposar de més hores de formació per ordinadors/tecnología per als participants
Crear un sistema per poder comunicar-se per xat sense necessitar Wifi
Promoure la sostenibilitat i lluitar contra la contaminació
Fer més activitats lúdiques
Plataforma virtual per coordinació dels agents enfocats en l’ocupació
Crear sinergies amb les entitats del territori, trencant les fronteres administratives
Garantir que tots els i les dinamitzadores disposin dels mateixos recursos.
Més implicació de la Generalitat
Poder fer servir diferents sistemes operatius
Més suport a dinamitzadors
Habilitats socials de la dinamitzadora
Incrementar la diversitat de dispositius TIC i recursos d’oci
Treballar en la conciliació de l’ús de les TIC amb la comunicació presencial
Barrejar diferents generacions
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
Digitalitzar i simplificar la cessió d’espais
Més reunions amb espais on ja hi van les nostres persones participants
Incloure altres dispositius com mòbils i tauletes tàctils
Crear un espai per suggeriments dels i les participants
Oferir educació emocional per a infants mitjançant els Punts Òmnia
Oferir més formació encaminada a la creació de projectes comercials propis
Augmentar la difusió dirigida a potencials usuaris/es
Fomentar la difusió del programa Òmnia
Formacions mes de juliol
Potenciar eix participació
Formacions específiques de català i TIC, noves tecnologies i benestar
Incloure a les formacions pròpies de la Generalitat als i les dinamitzadores dels Punts Òmnia
Fer pedagogía per tal de fer pensar digitalment a la gent que està aprenent informàtica
Promoure la perspectiva de gènere, hàbits comunicatius, valors de bon ús de les tecnologies en les activitats
Que les entitats lligades al territori puguin optar a dinamitzar els projectes Òmnia
Crear un canal de Youtube del Punt Òmnia
Especialitzar els Punts Òmnia en alguna tècnica/ coneixement / habilitat en concret
Pantalles grans per a gent gran
Nous espais i usos
Diversificació de perfils d’usuaris/es
Obrir una línia de treball específica per fomentar l’empoderament i l’autoestima de la població
Augmentar els recursos dels Punts Òmnia
Treballar amb el SOC en acció conjunta
Posar al centre els telèfons intel·ligents
Adaptar les tecnologies disponibles: tauletes digitals
Pla de formació pels i les dinamitzadors/es
Fomentar el voluntariat dels i les usuàries amb el suport a dinamitzadors/ores
Replantejar estratègies de comunicació i teixir aliances estratègiques
Sortides estratègiques
Més i millor difusió del PO al centre
Equilibri entre Punt Òmnia i Entitat Gestora
Organitzar sortides amb el grup d’usuaris i usuàries
Treballar en xarxa amb el SOC
Potenciar acció conjunta
Realitzar tallers TIC pràctics
Incrementar el temps de les sessions i formacions
Programació sota principi de complementarietat dels recursos del territori
Fomentar la cohesió social
Treball en xarxa amb escoles i instituts
Cursos de cerca de continguts a Internet
Potenciar interacció i treball col·laboratiu dels i les participants
Les eines al servei de les idees i propostes dels participants
"Accés lliure a ordinadors" estratègic
Promoure espais de gestió "on-line"
Sortir al carrer
Oferir eines i tecnologies de difícil accés
Altres intel·ligències (muntatge d’ordinadors)
Oferir cursos d’idiomes
Fomentar arrelament i treball amb la comunitat
Humanitzar, apropar i fer útils les TIC de cara a la població, com a eina d’inclusió social
Promoure més aprenentatge-serveis (APS)
Visitar altres punts Òmnia
Estratègia entre Punts Òmnia i entitats territorials
Punt Òmnia com a punt de trobada
Fomentar l’ús de les TIC com a eina per a la millora del lloc de feina i de la qualitat de vida del treballador/a
Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Generar més connexions amb altres agents i recursos del territori, especialment amb l’escola d’adults
Fomentar que els i les participants assumeixin la responsabilitat de participar i d’assistir a la totalitat del curs al qual s’han inscrit
Transició entre el rol actual de consumidors/es cap al rol de participants actius/ves
Augmentar el nombre dinamitzadors
Compartir experiències d'èxit dels PO
Mantenir els cursos d’alfabetització digital
Finestreta única de formacions
Alfabetització digital amb nous dispositius
Millorar la senyalització en espais compartits
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir