Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Realitzar formacions virtuals amb suport presencial
Acompanyament i guia per desenvolupar les activitats proposades pels infants
Formació per a joves de garantia juvenil
Ampliar les formacions
Donar més protagonisme a les persones participants
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Aprendre a fer jocs d’ordinador
Cooperar amb el Casal d’Avis i AMPES
Potenciar projectes i no eixos
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Millorar la senyalització en espais compartits
Promoure la innovació tecnològica amb una perspectiva social
PO en el Pla Educatiu d'Entorn
Reconèixer i posar en valor totes les tasques que realitzen les persones dinamitzadores
Més coneixement dels recursos comunitaris sobre els PO
Mentoring entre dinamitzadors/es
Repensar la distribució de l’aula
Més llibertat de gestió econòmica per a dinamitzadors
Dinamitzador/a: Persona polivalent i autodidacta.
Oferir cursos sobre compra virtual i seguretat
Diposar d’una línia sobre “Ciutadania digital inclusiva”
Treballar amb el SOC en acció conjunta
Més difusió a través de xarxes socials i TV
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Fomentar l’esperit crític entre els i les participants
Incorporar la participació dels PO en els espais de coordinació del territori ja existents
L’economia social i solidària
Mantenir cursos amb telèfons intel·ligents
Augmentar el compromís dels i les participants en l’assistència a les formacions. Parelles formatives
Reforçar la relació amb l’exterior a partir de l’ús de TIC (blogs, revistes digitals, podcasts)
Els pares no haurien de criar els fills.
Fomentar la cohesió social
Presència de la Xarxa Òmnia a congressos
Crear una xarxa de recursos, ajudar-se entre entitats i PO, i una borsa de capacitats entre els diferents punts propers
Aprendre a aprendre
Priorització accions del SOC
Promoure el compromís en l’assistència dels i les participants
Més suport de les entitats gestores
Fer cursos més avançats
Afavorir vinculació amb agents de carrer
Oferir cursos per a gent gran
APP per adolescents
Oferir mitjans per a certes accions formatives
Canviar dinàmica consumista
Formacions a dinamitzadors
Establir objectius generals pel grup d’usuaris/es del Punt Òmnia, i objectius específic individualitzats
Implicació del Departament d'Ensenyament
Més sensibilització i coneixement llengua de signes
Atenció personalitzada als i les usuàries amb majors dificultats d’aprenentatge
Establir espais de coordinació i formalitzar relacions i projectes entre els agents del CP
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir