Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Els pares no haurien de criar els fills.
Gestió recursos del PO
Promoure la innovació tecnològica amb una perspectiva social
Dinamitzadores itinerants
Planificar trimestralment el calendari d’activitats per fer-lo compatible amb les trobades
Tenir fòrums interns, a mode de xarxa social corporativa
Disposar d’un directori de contactes de les persones dinamitzadores dels Punts Òmnia
Coordinació per finançament privat
Implicar més a l’Entitat Gestora en els Punts Òmnia
Que les entitats lligades al territori puguin optar a dinamitzar els projectes Òmnia
Millorar el reconeixement i figura de la persona dinamitzadora
Establir taules de treball conjuntes entre DGACC, EG i dinamitzadors
Definir i delimitar el rol del dinamitzador
Donar valor acreditatiu a les formacions
Diposar d’una línia sobre “Ciutadania digital inclusiva”
Línies de treball no excloents
Convidar gent famosa
Més implicació dels i les adolescents en la planificació
Sortir al carrer
Crear una app per comunicar-se
Incrementar el temps destinat a activitats lliures
Incrementar la diversitat de dispositius TIC i recursos d’oci
Nous espais i usos
Mitjançant el Punt Òmnia poder conèixer persones famoses, des de youtubers, influencers, cantants...
Crear un sistema per poder comunicar-se per xat sense necessitar Wifi
Preparar un Scape Room des del Punt Òmnia
Aprendre a fer programes i apps
Crear un joc de ball interactiu
Crear el seu propi canal de Youtube
Fer figures dels seus videojocs preferits, de superherois i de lego amb la impressora 3D
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Treball conjunt de la comunitat davant els problemes
Aprendre a fer imatges i figures 3D
Aprendre a fer jocs d’ordinador
Habilitats socials de la dinamitzadora
Ordinadors per buscar coses d’interès
Fer figures en 3D con transformers
Convidar una persona experta per ajudar-los a crear un videojoc
Club de karate per autodefensa
Acompanyament i guia per desenvolupar les activitats proposades pels infants
Ampliar horari del Punt Òmnia tot l’estiu
Vincular altres activitats al Punt Òmnia i sortir a l’exterior
Fomentar la cohesió social
Promoure la sostenibilitat i lluitar contra la contaminació
Crear videojocs i jugar-los
Fer informàtica al Punt Òmnia
Crear un canal de Youtube del Punt Òmnia
Potenciar la tasca d’entreteniment de la gent gran
Cercar subvencions que pugin afavorir un millor funcionament del programa
Realitzar més activitats amb infants (per prevenir que estiguin al carrer)
Reforçar la relació amb els recursos i la realitat del territori
Oferir amb temps el programa de formació a participants
Millorar l’eina de gestió
Promoure la perspectiva de gènere, hàbits comunicatius, valors de bon ús de les tecnologies en les activitats
Les eines al servei de les idees i propostes dels participants
Garantir la tasca d'acompanyament digital, compatible amb l’oferta de formacions més avançades
Posar a l'abast un formulari/sol·licitud per recollir perfil de participants
Conveni entre administració pública i entitats privades que puguin col·laborar
Limitar accès a materials
Disposar de més hores de formació per ordinadors/tecnología per als participants
Avançar cap a l'ús de múltiples dispositius
Fer pedagogía per tal de fer pensar digitalment a la gent que està aprenent informàtica
Formacions ajustades al territori
Oferir monogràfics a adolescents sobre l’ús vs. abús de les TIC i les xarxes socials
Arribar a persones que no saben usar les TIC
Flexibilitzar l’horari de la persona dinamitzadora
Promoure més aprenentatge-serveis (APS)
Conèxer eines telemàtiques a on poder expressar les queixes, idees, propostes
Elaborar una guia de recursos tecnològics del territori per a cada municipi o PO
Equilibrar l’oferta i la demanda per a assegurar ordinadors per a tothom que s’inscriu a un curs d’informàtica
Flexibilitzar el calendari d’activitats
Afavorir una major dedicació de la persona dinamitzadora a tasques de gestió i coordinació en xarxa amb altres entitats i recursos
Replantejar per a millorar les eines de gestió
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Millorar la qualitat dels equips informàtics, connexió wifi i espais
Incorporar formació sobre nous dispositius/tecnologies (robòtica, intel·ligència artificial, apps...)
Gestionar millor l’ús del programari obert
Crear una xarxa de recursos, ajudar-se entre entitats i PO, i una borsa de capacitats entre els diferents punts propers
Portar a la gent usuària de PO a altres espais on hi ha recursos gratuïts
Treballar per reforçar el sentiment de pertinença de les persones participants dels PO
Oferir més cursos d’ofimàtica per a les persones usuàries
Mantenir els dos perfils principals dels Punts Òmnia
Oferir recursos d’alfabetització funcional
Fomentar l’aspecte més social i relacional dels Punts Òmnia
Fomentar més les eines TIC com recursos per millorar la comunicació entre diferents comunitats
Punts Òmnia com espai de confiança
Digitalitzar i simplificar la cessió d’espais
Donar a conèixer els Punts Òmnia
Augmentar les hores de gestions internes enfocades al treball en xarxa
Generar més connexions amb altres agents i recursos del territori, especialment amb l’escola d’adults
Acompanyament en les derivacions
Augmentar la participació i propostes en la programació formativa
Fomentar assistència dels i les participants
Mantenir els grups en línies formatives
Organitzar sortides amb el grup d’usuaris i usuàries
Oferir més formacions als i les dinamitzadores
Organitzar concursos amb el grup d’usuaris i usuàries
Augmentar els recursos dels Punts Òmnia
Incloure innovacions i projectes innovadors
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir