Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Obrint el ventall de tipologies de participants
Ampliar la presència de les persones dinamitzadores al territori
Llibertat d'horaris per als dinamitzadors
Donar la importància que té a la ubicació del Punt Òmnia a l’hora de planificar i dissenyar nous recursos
Definir perfil professional de dinamitzador/a amb habilitats socials
Mantenir els dos perfils principals dels Punts Òmnia
Fomentar l’esperit crític entre els i les participants
Millorar el reconeixement i figura de la persona dinamitzadora
Fomentar l’aspecte més social i relacional dels Punts Òmnia
Realitzar formacions virtuals amb suport presencial
Ampliar els continguts de les formacions
Sortir al carrer
Temps per a tasques comunitàries
Fomentar més el vincle amb les escoles d’adults i amb els centres cívics
Marge de calendarització
Oferir cursos sobre cerca de feina
Aprendre a fer jocs d’ordinador
Introduïr nivells a les formacions d'informàtica
Optimitzar recursos de territori a aprtir de diagnosi
Compartir experiències d'èxit dels PO
Cursos de gestió administrativa i quotidià digital
Mitjançant el Punt Òmnia poder conèixer persones famoses, des de youtubers, influencers, cantants...
Usar les TIC per vincular el veïnat al territori
Priorització accions del SOC
Punt Òmnia mòbil
Avançar cap a l'ús de múltiples dispositius
Incloure altres dispositius com mòbils i tauletes tàctils
Disposar de més hores de formació per ordinadors/tecnología per als participants
Activitats específiques per Centres Oberst
Campanya estratègica de comunicació
Més llibertat de gestió econòmica per a dinamitzadors
Coneixement del territori
Cursos virtuals, càpsules formatives virtuals o tutorials
Oferir recursos d’alfabetització funcional
Realitzar sortides amb altres Punts per optimitzar la relació i fomentar la comunitat.
Escletges digitals i generacionals
Convidar gent famosa
Mentoring entre dinamitzadors/es
Oferir una plataforma digital de lectura i escriptura
Crear un llistat de aplicacions útils
Treballar noves competències
Fomentar la difusió de la informació dels Punts Òmnia
Separar els grups d’alumnat per nivells
Punts Òmnia a esdeveniments comunitaris
Augmentar la participació i propostes en la programació formativa
Fer figures dels seus videojocs preferits, de superherois i de lego amb la impressora 3D
Crear un programa de ràdio
Prioritzar les formacions a través de telèfons intel·ligents i altres plataformes
Entitats gestores més implicades als Punts Òmnia
Oferir amb temps el programa de formació a participants
Difondre informació de les activitats al Punt Òmnia
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
PO com a vivers de voluntariat
Ampliar les hores de lliure disposició d’autoconsulta
Acompanyament de la dgacc
Crear una imatge corporativa per a tot el conjunt dels punts Òmnia
Vincle amb treballadors d'empreses i PO
Fer pedagogía per tal de fer pensar digitalment a la gent que està aprenent informàtica
Afavorir la detecció de necessitats
Alfabetització digital lligada a altres formes d’alfabetització
Formacions per perfils/necessitats
Fer cursos sobre creació de cartells, revistes i fulletons
Aprenentatge de llengües en línia
Sessió de pel·lícules TIC
Fer cursos més avançats
Jornades "Òmnia Cap Enfora"
Disposar cartells amb informació dels Punts Òmnia a diversos espais i equipaments
Impulsar més l’aprenentatge de llengües a través de les TIC
TIC com a eina per crear vincles entre generacions
Descentralitzar una figura o servei del SOC en els Punts Òmnia
Donar valor acreditatiu a les formacions
Realitzar intercanvis d’informació
Recuperar les trobades territorials
Potenciar la tasca d’entreteniment de la gent gran
Creació d’un carnet de membre del Punt Òmnia
D'aprenentatge a educació
Espais d'expressió
Cursos cooperatius amb cursos laborals (ajudant de cuina, cambrers, etc) amb suport digital.
Recursos per la millora d’infraestructures
Pantalles grans per a gent gran
Organitzar sortides amb el grup d’usuaris i usuàries
Acompanyament i guia per desenvolupar les activitats proposades pels infants
Augmentar el compromís dels i les participants en l’assistència a les formacions. Parelles formatives
Oferir suport en TIC a les entitats del territori
Transició entre el rol actual de consumidors/es cap al rol de participants actius/ves
Incrementar la participació dels i les usuàries
PO en el Pla Educatiu d'Entorn
Derivació de casos especialment vulnerabilitzats
Descentralitzar les activitats del Punt Òmnia com a espai físic, i desenvolupar les activitats
Formacions a dinamitzadors
Ampliar el ventall de programaris i poder fer servir altres que puguin complementar el programari lliure actual
Millor coordinació entre PO i Administració Pública
TIC i persones grans
Augmentar el nombre dinamitzadors
Treballar cooperativament amb les escoles, docents i pares/mares
Recollir les necessitats i demandes de les persones participants dels Punts Òmnia
Relacions amb agents del territori
Poder disposar de telèfons sense dispositius per fer fotografies o gravacions
Donar a conèixer la figura de dinamitzadors/es
Més pedagogia dels PO
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir