Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Òmnia com a laboratori de noves experiències i projectes
Poder oferir suport en qualsevol aspecte necessari a la persona dinamitzadora o voluntaris.
Crear un buscador-indexador per a la llista de dominis (llista blanca)
Realitzar cursos de memòria
Punts Òmnia especialitzats
L’economia social i solidària
Cursos de cerca de continguts a Internet
Campanya estratègica de comunicació
Realitzar trobades entre agents i compartir experiències, cercar suport, coordinar-se, crear projectes, etc.
Potenciar interacció i treball col·laboratiu dels i les participants
Millorar la nostra qualitat de vida a través de les TIC
Catàleg de bones pràctiques dels Punts Òmnia com a model
Més implicació dels i les adolescents en la planificació
Càpsula informativa sobre l’app ‘La Meva Salut’
Priorització accions del SOC
Fomentar el voluntariat dels i les usuàries amb el suport a dinamitzadors/ores
Oferir càpsules formatives en funció de les necessitats detectades
Ampliar les hores de lliure disposició d’autoconsulta
Treballar en la conciliació de l’ús de les TIC amb la comunicació presencial
Sostenibilitat PO per part de l'Administració
Treballar a través de projectes i activitats temàtiques
Oferir cursos sobre ús d’assistents de veu
Invertir més en innovació tecnològica
Fomentar assistència dels i les participants
Promoure més aprenentatge-serveis (APS)
Fer més activitats lúdiques
Incloure altres dispositius com mòbils i tauletes tàctils
Especialitzar els Punts Òmnia en alguna tècnica/ coneixement / habilitat en concret
Concebre el programa com una resposta a una necessitat social
Replantejar els canals d'informació i treballar en xarxa
Garantir la tasca d'acompanyament digital, compatible amb l’oferta de formacions més avançades
Capacitació mínima homogènia
Treballar des d'una perspectiva inclusiva en termes d'idiomes
Promoure la innovació tecnològica amb una perspectiva social
Formacions sobre seguretat digital
Ordinadors adaptats
Oferir formacions per practicar l’escriptura en teclat
Descentralitzar una figura o servei del SOC en els Punts Òmnia
Crear un joc de ball interactiu
Respectar el ritme de cada participant
Potenciar acció conjunta
Cursos dedicats a professionals del sector de comptabilitat
Més treball en xarxa
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Recuperar Trobades Territorials de dinamitzadores de PO
TIC i persones grans
PO en el Pla Educatiu d'Entorn
Millorar coordinació entre PuntTIC i Punt Òmnia
Visibilitzar la socialització
APP per adolescents
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir