Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Fomentar als participants la comprensió dels tempos de programació i resposta a les seves demandes
Elaborar una guia de recursos tecnològics del territori per a cada municipi o PO
Treballar per projectes de manera justificada
Relació bidireccional veïns/es i Punts Òmnia
Fer cursos a distància amb altres Punts Òmnia (online).
Augmentar la participació i propostes en la programació formativa
Fomentar l’esperit crític entre els i les participants
Derivació de casos especialment vulnerabilitzats
Augmentar la difusió dirigida a potencials usuaris/es
Generar més connexions amb altres agents i recursos del territori, especialment amb l’escola d’adults
Òmnia com a laboratori de noves experiències i projectes
Poder oferir suport en qualsevol aspecte necessari a la persona dinamitzadora o voluntaris.
Destinar alguna franja horària de la setmana a l’accés lliure dels equipaments informàtics
Finestreta única de formacions
Realitzar sortides amb altres Punts per optimitzar la relació i fomentar la comunitat.
Nous espais i usos
Buscar canals oficials de comunicació que donin més visibilitat i facin més accessible la informació de les accions que desenvolupem
Creació de sinergies al territori i actuacions a l’espai públic
Ampliar els cursos amb videotutorials de diferents temàtiques
Promoure la innovació tecnològica amb una perspectiva social
Oferir més formació en administració electrònica
Més implicació de l'entitat gestora
Incrementar la diversitat de dispositius TIC i recursos d’oci
Revisió de la perspectiva sociocomunitària
Realitzar més tallers amb Realitat Virtual i Augmentada.
Reduir el temps d’espera entre cursos
Definició de criteris comuns
Alinear els diversos recursos dels Centres Penitenciaris dirigits als interns i participants
Aprofitar les TIC i fomentar la comunicació virtual per al treball en xarxa
Més diversitat d’eines i obertura del WIFI per a tota la ciutadania
Ampliar les franges horàries on s’ofereixen activitats
Incrementar els recursos humans, materials i estructurals
Donar a conèixer la figura de dinamitzadors/es
Ampliar el material pedagògic per als i les dinamitzadores
Crear programes i aplicatius educatius
Definir perfil professional de dinamitzador/a amb habilitats socials
Fomentar la implicació de les persones participants
Ampliar horari del Punt Òmnia tot l’estiu
Ampliar l'oferta de tallers per a joves
Obrint el ventall de tipologies de participants
Posar a l'abast un formulari/sol·licitud per recollir perfil de participants
Oferir formació a les famílies
Rol de la DGACC
Pla de mentoria per fomentar treball en xarxa entre els PO
Més participació activa dels usuaris/àries a l’hora de decidir horaris de les formacions, així com continguts
Incloure perspectiva jove
Oferir una plataforma digital de lectura i escriptura
Treball en xarxa
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Fer tornejos de videojocs que agraden als infants i adolescents
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir