Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Dinamitzadores itinerants
Implicació dels i les dinamitzadores en activitats comunitàries
Millorar coordinació estratègica entre altres recursos
Respectar el ritme de cada participant
Vincular les formacions destinades a famílies amb entitats com AFAs
Treballar en els valors comuns que han de tenir els PO com a dispositius d’ús comunitari
Generar dinàmiques de treball amb el CAP, AMPA i Centres educatius
Catàleg de bones pràctiques dels Punts Òmnia com a model
Donar a conèixer la tasca i les potencialitats dels Punts Òmnia a entitats i agents del territori
Punts Òmnia a esdeveniments comunitaris
Disposar de recursos jurídics
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Que les entitats lligades al territori puguin optar a dinamitzar els projectes Òmnia
Implicació del Departament d'Ensenyament
Fomentar més la cohesió i motivació, mitjançant el mentoring i la formació contínua
Treballar per la comunitat
Fomentar la difusió del programa Òmnia
Treballar amb el SOC en acció conjunta
Organitzar sortides amb el grup d’usuaris i usuàries
Les eines al servei de les idees i propostes dels participants
Consciència de classe entre dinamitzadors de PO
Més difusió a través de xarxes socials i TV
L’economia social i solidària
Tallers d'eines de participació digital amb incidència social
Crear un canal de youtube del centre
Concebre el programa com una resposta a una necessitat social
Definir millor la terminologia dels dinamitzadors
Diposar d’una línia sobre “Ciutadania digital inclusiva”
Establir taules de treball conjuntes entre DGACC, EG i dinamitzadors
Incorporar formació sobre nous dispositius/tecnologies (robòtica, intel·ligència artificial, apps...)
Augmentar les formacions que s’ofereixen en temes de prevenció
Oferir cursos sobre ús d’assistents de veu
Diversificació de perfils d’usuaris/es
Fomentar que els i les participants assumeixin la responsabilitat de participar i d’assistir a la totalitat del curs al qual s’han inscrit
Escletges digitals i generacionals
Incorporar metodologies més interactives que fomentin el retorn social
Fer pedagogía per tal de fer pensar digitalment a la gent que està aprenent informàtica
Millorar la nostra qualitat de vida a través de les TIC
Tempos de les relacions comunitàries
Més PO als territoris
Digitalitzar i simplificar la cessió d’espais
Fer figures en 3D con transformers
Més suports tècnics
Fomentar l’accés a Internet a tots els barri
Més suport de les entitats gestores
Acompanyament de la dgacc
Oferir cursos sobre compra virtual i seguretat
Impulsar la creació de Taules territorials de Punts Òmnia
Establir espais de coordinació i formalitzar relacions i projectes entre els agents del CP
Punts Òmnia de fora del centre com espais de referència per les persones participants
Oferir formació contínua en TIC als i les dinamitzadores
Donar més protagonisme a les persones participants
Cooperar amb el Casal d’Avis i AMPES
Formacions sobre seguretat digital
Crear un pack de formació en competències TIC bàsiques
Formacions específiques per dinamitzadors/es en CP
Programar càpsules formatives de curta durada d’interès per a les persones usuàries del servei d’emprenedoria
Més treball de memòria històrica
Exposició pública dels treballs realitzats
TIC i persones grans
Certificat digital per Punt Òmnia
Oferir cursos per a gent gran
Treballar des d'una perspectiva inclusiva en termes d'idiomes
Definir perfil professional de dinamitzador/a amb habilitats socials
Poder oferir suport en qualsevol aspecte necessari a la persona dinamitzadora o voluntaris.
Disposar de més hores de formació per ordinadors/tecnología per als participants
Oferir un programari variat, estimulant i útil
Dinamitzadors a espais d’innovació tecnològica aplicada
Gestionar millor l’ús del programari obert
Més implicació de la Generalitat
Adaptar formacions ocupacionals a l'aprenentatge vivencial
Planificar trimestralment el calendari d’activitats per fer-lo compatible amb les trobades
Més difusió i comunicació
Més mobilitat dels i les dinamitzadors/es
Incloure les noves tecnologies amb les que experimentar i crear, per exemple Oculus Rift.
Fomentar el treball en xarxa territorial
Espai de relació virtual entre PO
Extraescolars d’informàtica pels infants
Voluntaris/es a les formacions
Tenir més en compte procés #SOMNIA
Canviar la distribució de l’espai físic i incloure una pissarra digital
Donar a conèixer els Punts Òmnia
Formacions ajustades al territori
Fomentar la xarxa de dinamitzadors/es
Ampliar la presència de les persones dinamitzadores al territori
Conveni entre administració pública i entitats privades que puguin col·laborar
Nova línea de treball
Aprenentatge de la potencialitat de les TIC
Crear un espai per suggeriments dels i les participants
Ampliar els continguts de les formacions
Formacions específiques per a infants
Centre cívic com a centre neuràlgic
Programació sota principi de complementarietat dels recursos del territori
Transparència pressupostària
Xerrades amb experts TIC
Atendre col·lectius en risc d'exclusió
Fomentar la inserció al barri/comunitat
Més implicació dels i les adolescents en la planificació
Oferir mitjans per a certes accions formatives
Treball en xarxa amb escoles i instituts
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir