Consulta pública prèvia sobre el projecte de decret de regulació del registre de delegats i delegades de prevenció
Consulta pública prèvia sobre el registre de delegats i delegades de prevenció
Per tal de fer-nos arribar les respostes a les preguntes plantejades, o qualsevol altre tipus d'aportació en relació amb la consulta, recordeu que heu d'adreçar-vos a l'apartat "propostes" del menú superior. Per realitzar la proposta haureu d'estar donats d'alta al portal.
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
L'objectiu de la consulta és rebre suggeriments i propostes de millora de la regulació del registre de delegats i delegades de prevenció, especialment sobre aquells aspectes que poden contribuir a la simplificació dels tràmits relacionats amb el registre i la qualitat de les dades recollides.
La finalitat principal que es pretén assolir amb una nova regulació del registre de delegats i delegades de prevenció és l'adaptació a la nova realitat digital i la millora de la qualitat de les dades enregistrades i dels serveis que ofereix el registre.
Es objectius generals de la intervenció són els següents:
· Protegir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores de forma efectiva.
· Millorar la coordinació i participació dels agents implicats en la seguretat i salut laboral.
· Fomentar el compliment de les previsions de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, relatives als òrgans de representació i participació del personal en matèria de prevenció de riscos laborals.
Com a objectius específics, a tall exemplificatiu, es preveuen els següents:
· Garantir l’efectivitat del registre i la qualitat de les seves dades.
· Agilitzar la gestió del registre i simplificar la tramitació de la inscripció.
· Facilitar l’accés al registre als actors de la prevenció de riscos laborals interessats.
Preguntes per orientar les aportacions
1. Cal considerar d’altres objectius o finalitats que es poden regular en el marc de la norma que es proposa? Quins?
2. Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat?
3. Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu?
4. Quines dades considereu que són rellevants per a la inscripció en el registre?
5. Cal considerar altres alternatives a les proposades?
Compartir: