Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Modificació de la normativa reglamentària en matèria de selecció de personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya

Consulta Pública prèvia a l’elaboració del Decret de modificació del Decret 28/1986, de 30 de gener, del Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; i del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.

Fase 1 de 2
Introducció 05/11/2024 - 05/12/2024
Veure les fases
Ajuda

Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.


Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

L’objectiu és adaptar i actualitzar el model de selecció de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb la introducció de mesures que permetin la simplificació i l’agilització de la gestió dels processos de selecció, i, d’altra banda, l’establiment de mesures tendents a la professionalització dels tribunals qualificadors de les proves selectives, mitjançant la creació d’un òrgan permanent de selecció.


La proposta s’instrumentalitza amb la modificació del Decret 28/1986, de 30 de gener, del Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; i del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, en aquells preceptes que regulen les matèries objecte de modificació, per tal d'assolir els següents objectius:

  • Agilitzar la gestió dels processos selectius amb la reducció o supressió de terminis del procediment per tal que la durada dels processos sigui més flexible, però amb plena garantia dels principis que regeixen l’accés a l’ocupació pública.
  • Ajustar el procés selectiu al nou model d’administració digital, que ha d’incloure tràmits telemàtics per tal d’eliminar passos burocràtics.
  • Donar una cobertura més àgil i ràpida a les necessitats de nous professionals de l’organització.
  • Crear un òrgan tècnic de selecció permanent, caracteritzat per la professionalització, la disponibilitat i la idoneïtat dels seus membres, què permeti una avaluació més homogènia i agilitzada de les proves i exercicis dels processos selectius. Els seus membres han de comptar amb coneixements de les seves àrees i en tècniques de selecció, així com garantir l’objectivitat, transparència i equitat.


Efectes més rellevants de la modificació:
  • Avenç en una administració més ràpida i efectiva en la cobertura de les places vacants, amb plena garantia la capacitació dels professionals seleccionats, així com de la qualitat dels serveis públics.
  • Reducció de càrregues administratives per la ciutadania gràcies a la simplificació del procediment.
  • Major eficiència en la despesa pública per l’assoliment de processos amb terminis més curts i més eficients gràcies, entre altres, a la digitalització completa dels processos selectius.
  • Continuïtat i coherència en els successius processos selectius mitjançant l’establiment de criteris estandarditzats per part de l’òrgan de selecció permanent.
  • Augment de la imatge d’eficiència i professionalitat de la funció pública, de la confiança dels aspirants i de la ciutadana en els processos selectius i l’increment de l’atractiu per l’accés a la funció pública.


Propostes i preguntes per a orientar les aportacions: 
  1. Quines mesures de millora en l'àmbit de l'administració digital consideres que es poden implementar per agilitzar els processos de selecció del personal a l'Administració de la Generalitat?
  2. Quins consideres que són els terminis del procediment que caldria reduir o suprimir en el procés selectiu, i quins consideres que s'haurien de mantenir?
  3. Consideres que la creació de l’òrgan de selecció permanent en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat pot constituir una millora en la gestió del processos selectius?
  4. Consideres que pot haver alguna altra mesura que permeti l’agilització i simplificació del procés de selecció que no s’ha tingut en compte i que s’hauria de valorar?

Per fer arribar les teves aportacions has d’adreçar-te a l’apartat propostes del menú superior. Per realitzar la proposta hauràs d’estar donat d’alta al portal.


Pots consultar també l'apartat situació actual del sistema de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Qui participa Ciutadania
Àrea Departament de Presidéncia
Unitat promotora Direcció General de la Funció Pública
Disposa de retorn No
Data d'inici Lo 5 de novembre de 2024
Data de finalització Lo 5 de decembre de 2024
Referència: II-PART-2024-11-722

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/seleccio/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/seleccio/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes