Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Proceso participativo sobre la evaluación del cumplimiento de las obligaciones de transparencia.

Debatir sobre la evaluación para mejorar la transparencia de la Administración de la Generalidad de Cataluña.

Fase 4 de 4
Fase de retorno 01/12/2019 - 29/04/2020
Fases del proceso

Resposta que donem a la ciutadania

07/11/2019 10:34  
En evaluación
Un cop més, el llenguatge és un element clau i s’hauria de mesurar bé com utilitzar un llenguatge planer, i sobretot evitar l’argot legal que fa la lectura molt feixuga. Hi ha consens en que aquest és un repte no fàcil de resoldre, perquè el llenguatge legal és feixuc però no deixa gaire lloc a matisos, cosa que no passa amb el llenguatge col·loquial. Durant els debats s’aborda la resposta que l’Administració ha de donar a la ciutadania. Es destaca que el valor objectiu que es busca és la proximitat -respondre a tothom i d’una manera ràpida, planera i personalitzada-, però aviat es veu que és pràcticament impossible per l’ingent volum de recursos que requereix. Es valoren diverses possibilitats, com les respostes agrupades, demanar explícitament qui vol rebre una resposta i requerir que es registri, etc.

Esta propuesta está en evaluación porque:

En el cas que s’acabi implementat al Portal de la transparència allò esmentat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència, és a dir, poder participar-hi i fer-hi l’avaluació, tant en les preguntes obertes com en el qüestionari d’avaluació, el compromís és fer-ho amb un llenguatge planer i comprensible per a tothom. En aquest sentit, la Direcció General d’Atenció Ciutadana lidera i impulsa les polítiques d’accessibilitat web i de l’ús de llenguatge fàcil aplicables en la comunicació corporativa de la Generalitat de Catalunya.

El compromís és valorar les propostes, observacions i suggeriments que es puguin fer mitjançant el Portal de la transparència sobre l’avaluació de les obligacions de transparència, i donar-hi resposta. Això queda vinculat a la implementació d’aquesta funcionalitat al Portal segons el compromís indicat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència.  

 Les respostes donades a la ciutadania poden ser genèriques o individualitzades, segons resulti més adient i es valori en cada cas.

Referencia: II-PROP-2019-11-76790
Versión 2 (de 2) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/AvalTransparencia/f/2624/proposals/76790/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/AvalTransparencia/f/2624/proposals/76790/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Cargando los comentarios ...

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies