Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Projecte de decret pel qual s'aprova el control del compliment pels ens locals de les obligacions de tramesa regular de documentació economicofinancera

Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un Projecte de decret pel qual s'aprova el control del compliment pels ens locals de les obligacions de tramesa regular de documentació economicofinancera

Fase 2 de 2
Retorn 25/03/2022 - 25/04/2022
Fases del procés
Ajuda

Són espais d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració, on pots aportar les teves opinions, necessitats, propostes i expectatives.

Suma la teva participació a través dels mecanismes que tens a la teva disposició!

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

Els departaments de la Presidència i d’Economia i Hisenda han de dur a terme la consulta pública prèvia relativa a l’elaboració d’un Projecte de decret pel qual s'aprova el control del compliment pels ens locals de les obligacions de tramesa regular de documentació economicofinancera amb la finalitat de recollir opinions i aportacions pel que fa, principalment, als aspectes que podrien incrementar la transparència i la seguretat jurídica del procediment relacionat amb el control del compliment i la imposició de mesures coercitives als ens incomplidors.

Objectiu de la consulta


L'objectiu de la consulta és recollir opinions respecte un Projecte de decret pel qual s'aprova el control del compliment pels ens locals de les obligacions de tramesa regular de documentació economicofinancera. En concret sobre com:

  1. Assolir el màxim compliment de tramesa de la documentació economicofinancera obligatòria per part dels ens locals.
  2. Afavorir una major transparència en matèria de control economicofinancer.
  3. Incrementar la seguretat jurídica en l’aplicació de les sancions per incompliment relatives a la documentació economicofinancera.
  4. Incrementar l’eficàcia i eficiència en l’actuació de totes les administracions públiques implicades en el control economicofinancer. 


Aquesta iniciativa posarà especial èmfasi en els aspectes següents:

  • Establiment de la situació de cada ens local en relació amb totes les seves obligacions de subministrament de la informació economicofinancera mitjançant l’Inventari de control del compliment.
  • Determinació dels procediments per mantenir actualitzada la informació que ha de contenir aquest Inventari.
  • Clarificació i regulació dels procediments per a la suspensió del lliurament de subvencions i transferències en cas d’incompliment. En aquest sentit, a l’hora d’aplicar les mesures de suspensió caldrà valorar, per exemple, el període de referència de la documentació que determinarà un compliment adequat, ja que actualment la suspensió de pagaments s’aplica a ens locals que tenen pendent de trametre la documentació economicofinancera des de 2009, que és ja un període de temps considerable i difícil de complir per als ens locals i de gestionar pel que fa al control. Cal reflexionar també sobre l’establiment d’un marge de temps suficient entre la finalització del termini voluntari de tramesa i l’aplicació efectiva de les mesures.


Preguntes per orientar les aportacions


  1. Considereu que cal acotar els períodes de referència de la documentació obligatòria en l’aplicació de les mesures coercitives? Creieu que un període de 5 anualitats seria suficient per aplicar el control del compliment sense afectar a l’objectiu de transparència?
  2. Considereu suficient el termini de 3 mesos, a comptar des de la finalització del termini de tramesa que determina la normativa sectorial, a partir del qual s’han d’aplicar les mesures coercitives?
  3. Considereu que hi ha aspectes concrets del procediment que podrien incrementar la seguretat jurídica i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Quins?


Propostes Veure totes les propostes (8)

Pregunta 3: a) procediment únic i en una sola norma i procediment específic per l'aplicació de...
Aportacions del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de Lleida - Pregunta 3
  • Creat el
    24/03/2022
  • 0
  • Número de comentaris: 0
Pregunta 2: a) Tramesa endeutament,seguiment de Plans, PEF, Pla de Sanejament, objeccions i...
Aportacions del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de Lleida - Pregunta 2
  • Creat el
    24/03/2022
  • 0
  • Número de comentaris: 0
Veure totes les propostes (8)
Qui hi participa La consulta és oberta a tota la ciutadania i a les entitats. Tanmateix, la consulta s’adreça especialment als ens locals i organitzacions d’àmbit local així com als gestors de les subvencions d’àmbit local de la pròpia Generalitat
Departament Departament de la Presidència
Unitat promotora Direcció General d'Administració Local
Disposa de retorn
Data d'inici 24 de Febrer de 2022
Data de finalització 25 de Abril de 2022
Referència: II-PART-2022-02-465

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/Decret-Doc-Ens-Locals/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/Decret-Doc-Ens-Locals/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes