Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ajuda

Són espais d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració, on pots aportar les teves opinions, necessitats, propostes i expectatives.

Suma la teva participació a través dels mecanismes que tens a la teva disposició!

Consulta pública prèvia en relació a l’Avantprojecte de llei dels instruments de provisió del sistema públic de serveis sanitaris

Memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei dels instruments de provisió del sistema públic de serveis sanitaris

Quant a aquest procés

Els serveis sanitaris a Europa, com a serveis d’interès general, no es consideren activitats econòmiques i els estats membres (d’acord amb la distribució interna de competències entre les diferents administracions) són competents per organitzar-los. En aquest sentit, les directives sobre contractació pública estableixen que no afecten la llibertat dels estats membres per definir, de conformitat amb el dret de la Unió, el que considerin serveis d’interès econòmic general i com s’han d’organitzar i finançar aquests serveis. Així ha estat recollit a l’article 11.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic,  que disposa que queda exclosa d’aquesta Llei la prestació de serveis socials per entitats privades, sempre que es dugui a terme sense necessitat de subscriure contractes públics.

D’altra banda, la disposició final segona de la Llei 5/2020, de 29 d’abril, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic i de creació de l’impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, estableix el mandat al Govern de proposar al Parlament un projecte de llei per establir el marc regulador de la gestió concertada de naturalesa no contractual per a la prestació de serveis sanitaris.

Actualment, la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d’ordenació sanitària de Catalunya (LOSC), ja recull que el Servei Català de la Salut (CatSalut), per a l’exercici de les seves funcions, pot emprar fórmules de gestió directa o fórmules de gestió indirecta que, entre d’altres, inclouen l’establiment d’acords, convenis, concerts o fórmules de gestió integrada o compartida amb entitats públiques o privades.

D’acord amb aquest marc normatiu, s’ha de valorar com articular la participació de les entitats sense ànim de lucre o que compleixin determinades condicions que estableix la normativa europea i promoure un sistema de provisió de serveis sanitaris que s’orienti a promoure l’estabilitat i la qualitat assistencial, com a factors decisius, amb l’objectiu final de situar les persones usuàries en l’eix vertebrador del sistema públic de salut.

Tot això, amb la voluntat de consolidar el Sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT), especialment pel que fa a l’actual model de vinculació dels centres que integren la xarxa d’internament, d’acord amb els criteris ja establerts en la Llei general de sanitat, atès que l’establiment de sistemes de vinculació a llarg termini permeten dotar el sistema de la continuïtat, estabilitat i integració de recursos sanitaris que requereix el tractament de la salut de la ciutadania.

Per tot això, els objectius del projecte són adequar les fórmules de gestió al principi de responsabilitat pública que regeixen els serveis sanitaris de cobertura pública, assolir procediments que permetin una tramitació més eficaç i eficient, garantir una major estabilitat del sistema públic de salut i prioritzar la qualitat assistencial dels serveis prestats a les persones i la consecució d’objectius socials.

Documents relacionats

Imatges relacionades

Referència: II-PART-2025-02-737

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir