Agenda estratègica del Pirineu
#AgendaPirineu Agenda Estratègica del Pirineu
En aquest espai podeu introduir les vostres propostes de projectes transformadors per al desenvolupament del Pirineu d'acord amb les següents característiques orientatives:
- Singularitat: cal impulsar el desenvolupament del territori a partir de projectes específics que posin en valor l’àmbit del Pirineu i aprofitin els potencials específics d’aquest territori
- Escala pirinenca: cal que els projectes puguin beneficiar el màxim de persones i territoris inclosos a l’àmbit del Pirineu. Els projectes han de contribuir al màxim possible a distribuir l’activitat econòmica de forma equilibrada arreu del territori.
- Contribució al benestar i el progrés social: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— al benestar i la cohesió social.
- Viabilitat: els projectes tractors que se seleccionin han de ser tècnicament i econòmicament viables.
- Contribució a la lluita contra el canvi climàtic: els projectes han de contribuir —o si més no, no ser una trava— a assolir els objectius de neutralitat climàtica, així com a la conservació dels serveis ecosistèmics i a la millora de la qualitat ambiental.
- Inversió en tendències de futur: els recursos han de servir preferentment per impulsar sectors que potencialment seran punters i estratègics en les properes dècades.
- Potencial multiplicador: a fi de treure la màxima rendibilitat dels recursos públics és important que els projectes tinguin una elevada capacitat de generar sinèrgies amb lideratges forts, establir complicitats i col·laboracions entre el sector públic i el privat, i que permetin impulsar grans inversions on participin el màxim nombre d’agents possibles.
235 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Construcció d'un model de turisme sostenible i conscient que esdevingui un referent, amb...
Puigcerdà, La Pobla.
Amb 1 o 2 vagons que complementi els pocs trens de la R3 que hi ha cada dia. Que hi hagi connexió...
Projectes de turisme al Pirineu enfocats en una visió regenerativa més enllà de la...
Establiment d'una àrea funcional Urgellet-Baridà-Andorra.
Solucions basades en la natura que potencien l’enllaç entre ramaderia extensiva, serveis...
Està infrautilitzat i mal gestionat per part dels organismes públics. No hi ha software de gestió...
Acreditar els municipis de l'entorn dels parcs i les empreses existents amb la Carta Europea de...
Connexió 5G per tots els pobles del pirineu.
Per complementar els serveis sanitaris actuals i millorar-ne la qualitat sense moure'ns del...
És bàsic frenar el despoblament rural i la fuita de talent del territori, símptoma molt present a...
Aprofitar les característiques del territori per fomentar activitats cicloturístiques, més...
Impuls a la deslocalització i itinerància de serveis (públics i privats), amb vehicles elèctrics...
El 2022, la majoria de nuclis urbans del Pirineu no compten amb xarxa de clavegueram ni sistemes...
Es comenta una experiència que es va exposar al Pallars Jussà sobre mobilitat sense conductor a...
Intentar que els busos i minibusos siguin elèctrics, per rebaixar les emissions de CO2.
Al Pallars Jussà estem realitzant un estudi a 3 anys per analitzar distints conreus de cereal i...
Suport i accessibilitat a les xarxes per tothom
Gent gran + joves; cooperatives d'habitatge, suport de l'Administració Pública en temes de...
Aeroport d'Andorra - La Seu com a porta d'entrada del Pirineu.
La falta de regulació, poc control, manca de supervisió de la Generalitat en matèria d'urbanisme...
Facilitar la instal·lació de camps solars a les zones de muntanya on hi ha terres ermes,...
Digitalització dels sistemes d'accés, control i venda a les estacions de muntanya
Menys organismes públics, però més coordinats i controlats, poder garantir l’eficiència i la...
Revisar el model de transport per carretera amb els diferents tipus de transport. Conformar un...
Instrument legislatiu que empari i empoderi les comarques de muntanya. Promoure una auditoria per...
Importància de la ramaderia tant com a generació de recursos territorials com des del punt de...
Compensar les empreses del territori. A nivell fiscal per exemple:- Mecanismes per atreure noves...
Seguir exemples com el dels Traperos de Emaús (Navarra),que amb fórmules de cooperació...
Partenariats público-privats, per al desenvolupament d'indústries vinculades a nous biomaterials,...
Estudiar eines de participació ciutadana, en l'àmbit municipal i també comarcal, tot aprofitant...
Millorar polítiques públiques per posar el focus en mesures de seguretat vial dins dels pobles i...
Ens públic de gestió de recursos d’abast territorial pirinenc per algunes àrees de...
Descentralitzada i centrada en temàtiques de muntanya - treballant singularitats, necessitats. Si...
Des de l'Alta Ribagorça a Girona. Eix que recorri el país d’est a oest per carretera.
Millora serveis sanitaris,bones carreteres al Pirineu i dins (nuclis),inversió en manteniment...
Avançar cap a la conversió dels autocars i autobusos de combustió a vehicles elèctrics o...
Programa que tingui com a objectiu que el 2030, per exemple, hi hagi una accessibilitat garantida.
Incentius als propietaris per fer lloguer a la gent del territori.
Apostar per la innovació i la tecnologia i donar suport a les empreses locals implicades en...
Si volem que la gent arreli al territori és important que treballi a la zona. Per aquest motiu,...
A ciutat els residents tenen descomptes en serveis com aparcaments. Als Pirineus hi ha pocs...
Que donin resposta no tant a necessitats individuals, sinó grupals.
Crear una regió estratègicament innovadora i puntera respecte a sostenibilitat i preservació del...
Involucrar tots els segments, ramaderia, pagesia, gestors forestals etc.
equiparables als de l'AMB o altres àrees de Catalunya Per joves, estudiants, jubilats, etc.
Millora de carretera del Port de Perves.
Crec que més enllà d'apostar per una universitat pirinenca (importantíssima), s'ha de buscar...
Que l’Estat espanyol cedeixi l’administració de la línea R3 a la Generalitat de Catalunya amb la...
Els parcs naturals com a models i impulsors de la conservació i desenvolupament local sostenible...