" class="part-icon-bars">

Consulta pública previa relativa a la elaboración de un proyecto de decreto por el que se modifica parcialmente el Decreto 196/2010, de 14 de diciembre, del sistema sanitario integral de utilización pública de Cataluña (SISCAT)

Iniciativa participativa para recoger la opinión de la ciudadanía en relación al proyecto de modificación parcial del Decreto 196/2010, de 14 de diciembre, del sistema sanitario integral de utilización pública de Catalunya

Fase 2 de 2
Retorno 27/02/2024 - 26/04/2024
Fases del proceso

Cambios en "Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"

Comparar el modo de visualización:

Cuerpo

  • -["

    En el document annex

    "]
  • +["

    En el document annex

    \tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de

    \tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de

    \tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,

    \t

    \tDIU

    \t

    \tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de

    \tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del

    \tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini

    \tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica

    \thttps://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE

    \tformula les següents,

    \t

    \tCONSIDERACIONS

    \t

    \tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ

    \tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI

    \tDE NOM.

    \t

    \tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com

    \ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb

    \tcomplexitat assistencial.

    \tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà

    \tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes

    \tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.

    \t

    \tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal

    \tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un

    \tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.

    \t

    \tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de

    \tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:

    \t

    \t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia

    \t

    \tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més

    \tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició

    \tdel nou model que ha de complir la nova cartera:

    \t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol

    \tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència

    \ttecnològica, major intensitat d’atenció).

    \t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en

    \tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les

    \tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a

    \tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per

    \testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen

    \topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i

    \tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.

    \t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec

    \tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera

    \ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent

    \tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).

    \t

    \tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova

    \tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual

    \t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les

    \tpersones per atendre.”

    \t

    \tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)

    \testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les

    \tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,

    \tha de ser previ a la nova denominació.

    \tEn conseqüència,

    \t

    \tSOL·LICITA

    \t

    \tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i

    \ts’acordi actuar de conformitat.

    "]
  • -["<p>En el document annex</p>"]
  • +["<p>En el document annex</p><p> </p><p>\tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p> </p><p>\tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p> </p><p>\tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tDIU</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p> </p><p>\tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p> </p><p>\tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p> </p><p>\tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p> </p><p>\t<a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p> </p><p>\tformula les següents,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tCONSIDERACIONS</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p> </p><p>\tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p> </p><p>\tDE NOM.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p> </p><p>\ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p> </p><p>\tcomplexitat assistencial.</p><p> </p><p>\tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p> </p><p>\tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p> </p><p>\tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p> </p><p>\tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p> </p><p>\tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p> </p><p>\tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p> </p><p>\tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p> </p><p>\tdel nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p> </p><p>\tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p> </p><p>\ttecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p> </p><p>\tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p> </p><p>\tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p> </p><p>\tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p> </p><p>\testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p> </p><p>\topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p> </p><p>\tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p> </p><p>\t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p> </p><p>\tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p> </p><p>\ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p> </p><p>\tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p> </p><p>\tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p> </p><p>\t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p> </p><p>\tpersones per atendre.”</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p> </p><p>\testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p> </p><p>\tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p> </p><p>\tha de ser previ a la nova denominació.</p><p> </p><p>\tEn conseqüència,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tSOL·LICITA</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p> </p><p>\ts’acordi actuar de conformitat.</p><p> </p>"]
Supresiones
  • -["

    En el document annex

    "]
Adiciones
  • +["

    En el document annex

    \tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de

    \tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de

    \tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,

    \t

    \tDIU

    \t

    \tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de

    \tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del

    \tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini

    \tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica

    \thttps://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE

    \tformula les següents,

    \t

    \tCONSIDERACIONS

    \t

    \tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ

    \tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI

    \tDE NOM.

    \t

    \tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com

    \ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb

    \tcomplexitat assistencial.

    \tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà

    \tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes

    \tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.

    \t

    \tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal

    \tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un

    \tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.

    \t

    \tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de

    \tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:

    \t

    \t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia

    \t

    \tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més

    \tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició

    \tdel nou model que ha de complir la nova cartera:

    \t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol

    \tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència

    \ttecnològica, major intensitat d’atenció).

    \t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en

    \tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les

    \tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a

    \tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per

    \testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen

    \topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i

    \tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.

    \t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec

    \tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera

    \ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent

    \tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).

    \t

    \tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova

    \tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual

    \t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les

    \tpersones per atendre.”

    \t

    \tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)

    \testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les

    \tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,

    \tha de ser previ a la nova denominació.

    \tEn conseqüència,

    \t

    \tSOL·LICITA

    \t

    \tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i

    \ts’acordi actuar de conformitat.

    "]
Supresiones
  • -["<p>En el document annex</p>"]
Adiciones
  • +["<p>En el document annex</p><p> </p><p>\tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p> </p><p>\tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p> </p><p>\tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tDIU</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p> </p><p>\tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p> </p><p>\tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p> </p><p>\tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p> </p><p>\t<a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p> </p><p>\tformula les següents,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tCONSIDERACIONS</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p> </p><p>\tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p> </p><p>\tDE NOM.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p> </p><p>\ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p> </p><p>\tcomplexitat assistencial.</p><p> </p><p>\tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p> </p><p>\tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p> </p><p>\tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p> </p><p>\tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p> </p><p>\tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p> </p><p>\tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p> </p><p>\tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p> </p><p>\tdel nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p> </p><p>\tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p> </p><p>\ttecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p> </p><p>\tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p> </p><p>\tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p> </p><p>\tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p> </p><p>\testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p> </p><p>\topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p> </p><p>\tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p> </p><p>\t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p> </p><p>\tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p> </p><p>\ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p> </p><p>\tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p> </p><p>\tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p> </p><p>\t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p> </p><p>\tpersones per atendre.”</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p> </p><p>\testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p> </p><p>\tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p> </p><p>\tha de ser previ a la nova denominació.</p><p> </p><p>\tEn conseqüència,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tSOL·LICITA</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p> </p><p>\ts’acordi actuar de conformitat.</p><p> </p>"]
Autoría de la versión
Avatar: Jordi Pacheco i Canals Jordi Pacheco i Canals
Versión creada el 05/03/2024 12:24