" class="part-icon-bars">

Consulta pública previa relativa a la elaboración de un proyecto de decreto por el que se modifica parcialmente el Decreto 196/2010, de 14 de diciembre, del sistema sanitario integral de utilización pública de Cataluña (SISCAT)

Iniciativa participativa para recoger la opinión de la ciudadanía en relación al proyecto de modificación parcial del Decreto 196/2010, de 14 de diciembre, del sistema sanitario integral de utilización pública de Catalunya

Fase 2 de 2
Retorno 27/02/2024 - 26/04/2024
Fases del proceso

La recogida de apoyos se rige por las siguientes normas:

  • Puedes crear hasta 10 propuestas.
  • Para ser validadas, las propuestas deben llegar a un mínimo de 10 apoyos
  • Cada propuesta puede acumular más de 10 apoyos

Proposta de SATSE, entrada per via administrativa

05/03/2024 12:23  

En el document annex


IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de


notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de


SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,




DIU




Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de


Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del


Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini


atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica


https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE


formula les següents,




CONSIDERACIONS




ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ


SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI


DE NOM.




El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com


a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb


complexitat assistencial.


Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà


adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes


de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.




En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal


de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un


nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.




Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de


Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:




“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia




La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més


enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició


del nou model que ha de complir la nova cartera:


- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol


territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència


tecnològica, major intensitat d’atenció).


- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en


l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les


necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a


situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per


estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen


opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i


l’optimització de l’oferta i demanda territorial.


- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec


que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera


en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent


amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).




Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova


cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual


(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les


persones per atendre.”




Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)


estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les


ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,


ha de ser previ a la nova denominació.


En conseqüència,




SOL·LICITA




Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i


s’acordi actuar de conformitat.

Enmiendas (1)

Enmienda
Aceptadas
En el document annexIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes...
Enmendar Propuesta Mejora este propuesta modificando su title y body
1/10 Apoyo
Necesita más apoyos
Número de adhesiones0

Referencia: II-PROP-2024-03-88434
Versión 3 (de 3) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88434/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88434/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...