J - Repte 2: Garantir una atenció personalitzada, integral i propera a les persones usuàries dels serveis i programes d’ocupació
Concreció del repte:
Garantir la coherència global de les polítiques actives d’ocupació, establint línies i estratègies comunes entre els programes, i ordenant les convocatòries i els programes, per tal d’oferir un servei més integral a les persones
Assegurar una atenció personalitzada i continua a totes les persones, garantint la igualtat d’oportunitats i els suports necessaris en cada moment dels seus itineraris vitals (especialment en moments de transició)
Apropar els serveis a la població i fomentar la descentralització dels espais per facilitar l’accés a les persones de les comarques gironines
Donar major protagonisme a les OT, entitats properes als territoris
Apropar les eines digitals del SOC als mitjans telemàtics que fa servir la ciutadania
Iniciatives:
Programes amb continuïtat en el temps, sobretot aquells que impliquen acompanyaments de llarga durada
Derivació adequada de les OT als programes més adequats segons les necessitats de les persones
Eina per recollir i compartir el seguiment fet a les persones
Oficines d’atenció ciutadana i empresarial integrals
Sistema de seguiment de les persones més individual i també compartit entre les entitats i les OT
Ús dels centres cívics i d’altres espais barrials per apropar els serveis a la població i garantir que arribin a totes les persones
Descentralització de les accions
Finestreta única per les persones usuàries
Publicació d’un directori de persones tècniques i entitats actualitzat
Espai de comunicació compartida entre els agents del sistema d’ocupació de Catalunya per poder fer seguiment de l’orientació a les persones
Compartir