Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació

Concreció del repte:

  • Aconseguir major coordinació entre les diferents administracions de les diferents escales (inclosa l’administració estatal)

  • Establir un model relacional entre les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya basat en: co-decisió, avaluació continua en base a indicadors comuns, concertació territorial, reconeixement mutu, acords vinculants, participació en la diagnosi, flexibilitat, en igualtat de condicions (“de tu a tu”).

  • Fomentar la col·laboració público-privada en els programes d’ocupació.

  • Garantir la participació i representació tècnica de les entitats locals als òrgans del CDSOC – entitats empresarials, centres formatius, entitats del tercer sector, empreses, centres educatius, etc. Cal incorporar la complexitat territorial.

  • Millorar la relació entre el SOC i la resta d’entitats del sistema d’ocupació de Catalunya.

  • Millorar la coordinació entre el Departament de Treball i el Departament d’Educació.

  • Millorar la col·laboració dins la pròpia Generalitat, especialment si s’aplica un model de concertació.

  • Aconseguir major coordinació entre les entitats.

  • Aconseguir major coordinació amb les empreses, integrant-les al model de governança.

  • Dissenyar de forma conjunta els programes i estratègies de treball.

  • Consensuar les accions formatives de forma territorial en col·laboració amb l’empresariat i tota la xarxa del sistema d’ocupació.

  • Evitar la duplicació de serveis.

  • Definir el paper de les entitats socials dins el nou model de concertació, de manera que tinguin un rol major al de proveïdores de serveis.

  • Fomentar que les OT derivin casos a les entitats locals, de manera que les persones arribin als programes més adequats segons les seves necessitats.

  • Fomentar una visió integral del desenvolupament local (territori, ocupació, empreses, agents, etc.).


Iniciatives:

  1. Model de governança transversal i transparent

  2. Espais de coordinació i col·laboració formals

  3. Interlocució més directe i fluida amb el SOC a nivell de directrius d’execució i justificació de programes

  4. Espai de comunicació compartida entre el SOC, les administracions públiques, les entitats socials, ESAL, etc. per facilitar el seguiment de l’orientació a les persones

  5. Espais virtuals conjunts que permetin l’apropament entre persones tècniques i entitats que executen programes i serveis

  6. Taules de coordinació locals per la priorització de la formació

  7. Participació dels agents tècnics en la presa de decisions, com un actor més

  8. Priorització de projectes col·laboratius entre administració i entitats del tercer sector

  9. Compartició de metodologies

  10. Compartició de bases de dades

  11. Eina única per bolcar les dades d’intermediació compartida amb les entitats locals

  12. Plataforma unificada per gestionar ofertes, sobretot a nivell comarcal

  13. Compartició de la informació de prospecció

  14. Càrrega de fitxers de les persones ateses per part de les OT, de manera que la resta d’entitats puguin tenir la informació

  15. Espais compartits i recull d’equipaments del territori per poder impartir les formacions més demandades

Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir