" class="part-icon-bars">

Consulta pública previa a la elaboración de un Proyecto de decreto por el que se regula la atención farmacéutica a los usuarios de los centros de servicios sociales de carácter residencial asistidos de Cataluña con cien camas o más

Proyecto de decreto que establece las condiciones y los requisitos para la atención farmacéutica en residencias con cien o más camas

Fase 2 de 2
Retorno 03/04/2024 - 03/05/2024
Fases del proceso

Proposta de la Unió Catalana d'Hospitals, Associació d’Entitats Sanitàries i Socials-La Unió-

26/03/2024 14:02  

Des de la Unió Catalana d’Hospitals, Associació d’Entitats Sanitàries i Socials, -La Unió-i a partir de les reflexions traslladades per diverses entitats associades, volem traslladar les següents consideracions en aquest procés de Consulta Pública Prèvia:

  1. En la memòria no es parla de com es pensa regular els productes farmacèutics que no estan finançats actualment pel sistema de salut i que l'usuari està pagant el 100%. Es preveu que el cost d’aquests productes l’assumirà la farmàcia hospitalària? I en aquest cas, a quin preu es preveu? Cal preveure que no es produeixin situacions de discriminació en relació als centres de menys de 100 places, on seguirà havent copagament.
  2. La memòria parla de què l’opció normativa de “no fer res” no només resulta incoherent pel fet de mantenir un model d’atenció farmacèutica amb el model d’atenció integral i integrada sanitària i social en els establiments residencials assistits amb cent o més llits, sinó que alhora també és un model amb reduït enfocament interprofessional i multidimensional, amb major risc de problemes relacionats amb la seguretat dels tractaments.
  3. Finalment, i sobre l’impacte econòmic per a les entitats que gestionen els centres de serveis socials de caràcter residencial assistits de cent o més llits, no només estarà determinat pels costos derivats de la creació d’un servei de farmàcia hospitalària propi, o en el seu cas, els costos d’un dipòsit de medicaments si compleixen els requeriments per eximir-los, sinó també pels costos de la gestió de la facturació de la medicació, pels costos derivats de la individualització de la prescripció, d’acord amb uns objectius ajustats a la situació global de la persona.
Número de adhesiones0

Referencia: II-PROP-2024-03-88584
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/farmresidencies/f/4009/proposals/88584/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/farmresidencies/f/4009/proposals/88584/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Imágenes relacionadas

Comentarios más votados

0 a favor (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

En resposta als comentaris promoguts i en concret al punt 1, opino i aporto que en el moment que es reguli aquest aprovisionament, la selecció dels productes faramcèutics i sanitaris s'ha de fer en el marc d'una Guia Farmacoterapèutica consensuada. En aquest sentit proposo que sigui qui sigui el proveïdor de l'aprovisionament, la norma ha d'avançar en establir una selecció harmonitzada i basada en els criteris d'eficàcia, seguretat eficiència dels productes farmacèutics i sanitaris.

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...