Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Fases del procés

Canvis a "Drets de ciutadania i inclusió. La mirada professional (sessió virtual)"

Mode de vista de comparació:

Descripció (Català)

  • -

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • Els col·lectius que habitualment no participen.
    • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
    • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
    • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

  • +

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • Els col·lectius que habitualment no participen.
    • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
    • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
    • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar.

  • -<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>Els col·lectius que habitualment no participen.</li><li>L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</li><li>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</li><li>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</li></ul><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'<a href="https://participa.gencat.cat/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdXd3IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--73256338cefbc62298284d8d753544e7ff73404b/Eix%204%20%20Accessibilitat%20i%20diversitat%2020221006.docx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eix 4</a>: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p>
  • +<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>Els col·lectius que habitualment no participen.</li><li>L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</li><li>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</li><li>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</li></ul><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'<a href="https://participa.gencat.cat/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdXd3IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--73256338cefbc62298284d8d753544e7ff73404b/Eix%204%20%20Accessibilitat%20i%20diversitat%2020221006.docx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eix 4</a>: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. </p>
Esborrats
  • -

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • Els col·lectius que habitualment no participen.
    • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
    • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
    • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

  • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

Sobre que debatrem:

  • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
  • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
  • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar.

Addicions
  • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

Sobre que debatrem:

  • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
  • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
  • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.

  • +

    Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania? 

    La inclusió de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat

    Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per garantir el dret de participació de totes les persones ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, al centre de la nova llei de participació ciutadana

    A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya. 

    El perfil més nombrós de persona que més participa als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019) és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).

    Pel que fa a la dificultat per arribar als col·lectius que menys participen, d’acord al Panel de polítiques locals 2020, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són: 

    • Els col·lectius que habitualment no participen.
    • L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament. 


    El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual segons el  que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants. 

    Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.
    • Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.
    • Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.


    Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'eix 4: accessibilitat i diversitat. Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar.

  • Esborrats
    • -<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>Els col·lectius que habitualment no participen.</li><li>L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</li><li>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</li><li>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</li></ul><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'<a href="https://participa.gencat.cat/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdXd3IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--73256338cefbc62298284d8d753544e7ff73404b/Eix%204%20%20Accessibilitat%20i%20diversitat%2020221006.docx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eix 4</a>: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. A l'endemà a la tarda (dia 19 d'octubre) hi ha la mateixa sessió però adreçada a la ciutadania.</p>
    Addicions
    • +<p>Com la llei pot garantir i millorar la participació de la ciutadania?&nbsp;</p><p>La <strong>inclusió</strong> de diferents perfils i visions en qualsevol fase del cicle de les polítiques públiques (disseny, execució, seguiment, avaluació) és <strong>fonamental per garantir una participació ciutadana de qualitat</strong>.&nbsp;</p><p>Així doncs, l’objectiu de remoure els obstacles per <strong>garantir el dret de participació de totes les persones</strong> ha d’estar al centre de qualsevol política de participació ciutadana, i com no, <strong>al centre de la nova llei de participació ciutadana</strong>.&nbsp;</p><p>A dia d’avui, una de les mancances més flagrants dels mecanismes de participació impulsats des de les administracions és la <strong>incapacitat d’arribar a col·lectius amb menys tendència a participar</strong> com per exemple joves, gent gran o persones nascudes fora de Catalunya.&nbsp;</p><p>El perfil més nombrós de persona que més participa <a href="https://governobert.gencat.cat/ca/participacio-ciutadana/difusio-i-recerca/Avaluacio-de-la-participacio-ciutadana-a-la-Generalitat-de-Catalunya/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">als processos de la Generalitat de Catalunya (dades 2018-2019)</a> és Dona (63 %); Edat entre 35 i 54 anys (45 %); Nascuda a Catalunya (79 %); Ocupada (81 %) al sector serveis; Amb estudis universitaris (81 %); I que viu a l’àmbit metropolità (44 %).</p><p>Pel que fa a la dificultat per arribar als<strong> col·lectius</strong> que <strong>menys participen, d’acord al </strong><a href="https://pisunyer.org/public/files/panel/informepart2020_cat.pptx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Panel de polítiques locals 2020</a>, dues de les tres principals preocupacions dels municipis en la participació ciutadana són:&nbsp;</p><ul><li>Els col·lectius que habitualment no participen.</li><li>L'escassa participació ciutadana a les convocatòries que fa l’ajuntament.&nbsp;</li></ul><p><br></p><p>El 51 % dels ajuntaments catalans consideren necessari revisar les seves estratègies i instruments de promoció de la participació virtual&nbsp;segons el&nbsp;<strong> </strong>que recopila dades dels municipis de més de 10 mil habitants.&nbsp;</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir mesures per afavorir que tothom pugui participar i fer-ho en condicions d'igualtat. Això implica trobar els camins per arribar a col·lectius i ciutadania no present.</li><li>Sobre com establir mecanismes i garanties que facilitin l'exercici de la participació ajustant-la a les diferents formes existents i/o possibles, com per exemple l'accessibilitat.</li><li>Sobre les transformacions, vies i recursos necessàries per fer-ho possible.</li></ul><p><br></p><p>Durant la sessió es tractaràn les qüestions de l'<a href="https://participa.gencat.cat/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdXd3IiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--73256338cefbc62298284d8d753544e7ff73404b/Eix%204%20%20Accessibilitat%20i%20diversitat%2020221006.docx" rel="noopener noreferrer" target="_blank">eix 4</a>: accessibilitat i diversitat.&nbsp;Es pretén que la sessió sigui un espai de trobada i debat per a persones professionals de la participació ciutadana (administracions públiques, món acadèmic, facilitadors de dinamització, ...). Però, en tot cas, està obert a tothom qui vulgui participar. </p>
    Número de versió 19 de 22 Mostra totes les versions Tornar a la trobada
    Autoria de la versió
    Avatar: Andrea Andrea
    Versió creada el 13/10/2022 11:18

    Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

    Canviar la configuració de les galetes