" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Fases del procés

Canvis a "Participació al món local. Sessió presencial a Lleida"

Mode de vista de comparació:

Descripció (Català)

  • -

    Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida? 

    Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:

    Eix 1: compromís institucional

    Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures.

    Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...).

    Sobre que debatrem:

    ·      Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.

    Eix 2: les regles del joc

    Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.

    Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).
    • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


    Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

    Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

    Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
    • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
    • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


    La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.


  • +

    Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida? 

    Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:

    Eix 1: compromís institucional

    Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures.

    Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...).

    Sobre que debatrem:

    ·      Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.

    Eix 2: les regles del joc

    Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.

    Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).
    • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


    Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

    Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

    Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
    • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
    • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


    La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.

  • -<p>Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida?&nbsp;</p><p>Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:</p><p><strong>Eix 1: compromís institucional </strong></p><p>Per una <strong>participació ciutadana de qualitat</strong> és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats <strong>valors o actituds: </strong>empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: <strong>temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures</strong>.</p><p>Hi ha reptes clarament identificats en relació amb<strong> l’actitud</strong> (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els <strong>recursos </strong>(com informació, humans, econòmics...).</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.</p><p><strong>Eix 2: les regles del joc</strong></p><p>Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els <strong>objectius del debat</strong>, la <strong>política pública</strong>, la <strong>capacitat d’incidir</strong> i els <strong>límits del debat</strong>. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i <strong>òrgans de seguiment</strong> sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.</p><p>Finalment, cal també garantir una correcta <strong>comunicació i avaluació</strong>.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eix 3: les modalitats participatives i metodologia </strong></p><p>Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).</p><p>Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</li><li>Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?</li></ul><p><br></p><p>La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.</p><p><br></p>
  • +<p>Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida?&nbsp;</p><p>Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:</p><p><strong>Eix 1: compromís institucional </strong></p><p>Per una <strong>participació ciutadana de qualitat</strong> és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats <strong>valors o actituds: </strong>empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: <strong>temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures</strong>.</p><p>Hi ha reptes clarament identificats en relació amb<strong> l’actitud</strong> (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els <strong>recursos </strong>(com informació, humans, econòmics...).</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.</p><p><strong>Eix 2: les regles del joc</strong></p><p>Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els <strong>objectius del debat</strong>, la <strong>política pública</strong>, la <strong>capacitat d’incidir</strong> i els <strong>límits del debat</strong>. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i <strong>òrgans de seguiment</strong> sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.</p><p>Finalment, cal també garantir una correcta <strong>comunicació i avaluació</strong>.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eix 3: les modalitats participatives i metodologia </strong></p><p>Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).</p><p>Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</li><li>Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?</li></ul><p><br></p><p>La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.</p>
Esborrats
  • -

    Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida? 

    Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:

    Eix 1: compromís institucional

    Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures.

    Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...).

    Sobre que debatrem:

    ·      Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.

    Eix 2: les regles del joc

    Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.

    Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).
    • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


    Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

    Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

    Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
    • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
    • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


    La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.


  • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

 Sobre que debatrem:

  • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
  • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
  • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.

Addicions
  • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

 Sobre que debatrem:

  • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
  • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
  • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.


  • +

    Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida? 

    Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:

    Eix 1: compromís institucional

    Per una participació ciutadana de qualitat és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats valors o actituds: empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures.

    Hi ha reptes clarament identificats en relació amb l’actitud (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els recursos (com informació, humans, econòmics...).

    Sobre que debatrem:

    ·      Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.

    ·      Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.

    Eix 2: les regles del joc

    Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els objectius del debat, la política pública, la capacitat d’incidir i els límits del debat. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i òrgans de seguiment sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.

    Finalment, cal també garantir una correcta comunicació i avaluació.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).
    • Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.


    Eix 3: les modalitats participatives i metodologia

    Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).

    Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.

     Sobre que debatrem:

    • Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.
    • Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.
    • Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?


    La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.

  • Esborrats
    • -<p>Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida?&nbsp;</p><p>Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:</p><p><strong>Eix 1: compromís institucional </strong></p><p>Per una <strong>participació ciutadana de qualitat</strong> és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats <strong>valors o actituds: </strong>empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: <strong>temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures</strong>.</p><p>Hi ha reptes clarament identificats en relació amb<strong> l’actitud</strong> (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els <strong>recursos </strong>(com informació, humans, econòmics...).</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.</p><p><strong>Eix 2: les regles del joc</strong></p><p>Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els <strong>objectius del debat</strong>, la <strong>política pública</strong>, la <strong>capacitat d’incidir</strong> i els <strong>límits del debat</strong>. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i <strong>òrgans de seguiment</strong> sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.</p><p>Finalment, cal també garantir una correcta <strong>comunicació i avaluació</strong>.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eix 3: les modalitats participatives i metodologia </strong></p><p>Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).</p><p>Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</li><li>Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?</li></ul><p><br></p><p>La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.</p><p><br></p>
    Addicions
    • +<p>Com la llei pot millorar la participació al món local als municipis de la demarcació de Lleida?&nbsp;</p><p>Els eixos de debat previstos a tractar en la sessions són:</p><p><strong>Eix 1: compromís institucional </strong></p><p>Per una <strong>participació ciutadana de qualitat</strong> és imprescindible que l’organització impulsora tingui integrats determinats <strong>valors o actituds: </strong>empatia, predisposició al canvi, la confiança en les capacitats de la ciutadania així com la consciència dels recursos necessaris: <strong>temps, informació, persones, coneixements, equipaments i infraestructures</strong>.</p><p>Hi ha reptes clarament identificats en relació amb<strong> l’actitud</strong> (ús estètic, poca rellevància temes tractats, poca incidència, manca de retorn) i els <strong>recursos </strong>(com informació, humans, econòmics...).</p><p><strong>Sobre que debatrem:</strong></p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden establir mesures per millorar i fer efectiu el compromís institucional amb la participació.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir i garantir els recursos necessaris per a una participació ciutadana de qualitat.</p><p>·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sobre com des de la llei es poden definir quan i de quina manera s’hauria d’articular la participació.</p><p><strong>Eix 2: les regles del joc</strong></p><p>Per garantir una participació de qualitat s’han de definir unes regles del joc clares que expliquin els <strong>objectius del debat</strong>, la <strong>política pública</strong>, la <strong>capacitat d’incidir</strong> i els <strong>límits del debat</strong>. També disposar d’un grup motor que vetlli per a que això sigui així durant el procés i <strong>òrgans de seguiment</strong> sobre els resultat incorporats a les polítiques públiques.</p><p>Finalment, cal també garantir una correcta <strong>comunicació i avaluació</strong>.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden establir formes per ajudar a seleccionar i definir aquestes regles del joc (objectius, matèria de la política pública, grau de participació, neutralitat, límits...) en les diferents modalitats de participació (processos participatius, consultes normatives, espais estables...).</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir aspectes com una correcta difusió, seguiment i avaluació del procés i tota la política pública sotmesa a debat ciutadà, adaptant-les a les diferents modalitats de participació existents i/o possibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eix 3: les modalitats participatives i metodologia </strong></p><p>Hi ha gran diversitat de modalitats de participació ciutadana tant de tipus (processos, consells, consultes normatives,...) com de nombre ( per exemple, a la Generalitat de Catalunya hi ha identificats més de 68 consells de participació, molts d’ells sense cap activitat substantiva).</p><p>Per garantir una participació de qualitat, cal dissenyar aquestes modalitats de diferent manera. Però, alhora, assegurar que totes respecten elements comuns com són les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</p><p>&nbsp;<strong>Sobre que debatrem:</strong></p><ul><li>Sobre com des de la llei es poden definir accions per fer possible la diversitat de mecanismes però alhora evitar la proliferació d’espais participatius que en la pràctica no funcionen o estan buits de contingut.</li><li>Sobre com des de la llei es pot garantir que el disseny i les metodologies participatives respectin element essencials com les fases d’informació, debat, tancament, retorn i seguiment.</li><li>Com fer-ho permeten alhora l’experimentació i la innovació?</li></ul><p><br></p><p>La descripció concreta dels eixos de debat el podeu trobar a: eix 1, eix 2 i eix 3.</p>

    Descripció (Castellano)

    • +

      ¿Cómo la ley puede mejorar la participación en el mundo local en los municipios de la demarcación de Lleida?

      Los ejes de debate previstos a tratar en las sesiones son:

      Eje 1: compromiso institucional

      Por una participación ciudadana de calidad es imprescindible que la organización impulsora tenga integrados determinados valores o actitudes: empatía, predisposición al cambio, la confianza en las capacidades de la ciudadanía así como la conciencia de los recursos necesarios: tiempo, información, personas, conocimientos, equipamientos e infraestructuras.

      Hay retos claramente identificados en relación con la actitud (uso estético, poca relevancia temas tratados, poca incidencia, falta de retorno) y los recursos (como información, humanos, económicos...).

      Sobre que debatiremos:

      • Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para mejorar y hacer efectivo el compromiso institucional con la participación.
      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir y garantizar los recursos necesarios para una participación ciudadana de calidad.
      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir cuándo y de qué manera debería articularse la participación.


      Eje 2: las reglas del juego

      Para garantizar una participación de calidad se deben definir claras reglas del juego que expliquen los objetivos del debate, la política pública, la capacidad de incidir y los límites del debate. También disponer de un grupo motor que vele para que esto sea así durante el proceso y órganos de seguimiento sobre los resultados incorporados en las políticas públicas.

      Finalmente, es necesario también garantizar una correcta comunicación y evaluación.

      Sobre que debatiremos:

      • Sobre cómo desde la ley se pueden establecer formas para ayudar a seleccionar y definir estas reglas del juego (objetivos, materia de la política pública, grado de participación, neutralidad, límites...) en las diferentes modalidades de participación (procesos participativos, consultas normativas, espacios estables...).
      • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar aspectos como una correcta difusión, seguimiento y evaluación del proceso y toda la política pública sometida a debate ciudadano, adaptándolas a las distintas modalidades de participación existentes y/o posibles.


      Eje 3: las modalidades participativas y metodología

      Existe gran diversidad de modalidades de participación ciudadana tanto de tipos (procesos, consejos, consultas normativas,...) como de número (por ejemplo, en la Generalitat de Cataluña hay identificados más de 68 consejos de participación, muchos de ellos sin actividad sustantiva).

      Para garantizar una participación de calidad, es necesario diseñar estas modalidades de diferente manera. Pero, al mismo tiempo, asegurar que todas respetan elementos comunes como son las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.

      Sobre que debatiremos: 

      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir acciones para hacer posible la diversidad de mecanismos pero evitar la proliferación de espacios participativos que en la práctica no funcionan o están vacíos de contenido.
      • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar que el diseño y las metodologías participativas respeten elementos esenciales como las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.
      • ¿Cómo hacerlo permiten al mismo tiempo la experimentación y la innovación?

      La descripción concreta de los ejes de debate se puede encontrar en: eje 1, eje 2 y eje 3.

    • +<p>¿Cómo la ley puede mejorar la participación en el mundo local en los municipios de la demarcación de Lleida?<br><br>Los ejes de debate previstos a tratar en las sesiones son:<br><br><strong>Eje 1: compromiso institucional</strong><br><br>Por una participación ciudadana de calidad es imprescindible que la organización impulsora tenga integrados determinados valores o actitudes: empatía, predisposición al cambio, la confianza en las capacidades de la ciudadanía así como la conciencia de los recursos necesarios: tiempo, información, personas, conocimientos, equipamientos e infraestructuras.<br><br>Hay retos claramente identificados en relación con la actitud (uso estético, poca relevancia temas tratados, poca incidencia, falta de retorno) y los recursos (como información, humanos, económicos...).<br><br><strong>Sobre que debatiremos:</strong><br></p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para mejorar y hacer efectivo el compromiso institucional con la participación.</li><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir y garantizar los recursos necesarios para una participación ciudadana de calidad.</li><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir cuándo y de qué manera debería articularse la participación.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eje 2: las reglas del juego</strong><br><br>Para garantizar una participación de calidad se deben definir claras reglas del juego que expliquen los objetivos del debate, la política pública, la capacidad de incidir y los límites del debate. También disponer de un grupo motor que vele para que esto sea así durante el proceso y órganos de seguimiento sobre los resultados incorporados en las políticas públicas.<br><br>Finalmente, es necesario también garantizar una correcta comunicación y evaluación.</p><p><strong>Sobre que debatiremos:</strong><br></p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer formas para ayudar a seleccionar y definir estas reglas del juego (objetivos, materia de la política pública, grado de participación, neutralidad, límites...) en las diferentes modalidades de participación (procesos participativos, consultas normativas, espacios estables...).</li><li>Sobre cómo desde la ley se puede garantizar aspectos como una correcta difusión, seguimiento y evaluación del proceso y toda la política pública sometida a debate ciudadano, adaptándolas a las distintas modalidades de participación existentes y/o posibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eje 3: las modalidades participativas y metodología</strong><br><br>Existe gran diversidad de modalidades de participación ciudadana tanto de tipos (procesos, consejos, consultas normativas,...) como de número (por ejemplo, en la Generalitat de Cataluña hay identificados más de 68 consejos de participación, muchos de ellos sin actividad sustantiva).<br><br>Para garantizar una participación de calidad, es necesario diseñar estas modalidades de diferente manera. Pero, al mismo tiempo, asegurar que todas respetan elementos comunes como son las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.<br><br><strong>Sobre que debatiremos:</strong>&nbsp;</p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir acciones para hacer posible la diversidad de mecanismos pero evitar la proliferación de espacios participativos que en la práctica no funcionan o están vacíos de contenido.<br></li><li>Sobre cómo desde la ley se puede garantizar que el diseño y las metodologías participativas respeten elementos esenciales como las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.</li><li>¿Cómo hacerlo permiten al mismo tiempo la experimentación y la innovación?<br><br></li></ul><p>La descripción concreta de los ejes de debate se puede encontrar en: eje 1, eje 2 y eje 3.</p>
    Esborrats
    • Sobre cómo desde la ley se pueden definir y garantizar los recursos necesarios para una participación ciudadana de calidad.
    • Sobre cómo desde la ley se pueden definir cuándo y de qué manera debería articularse la participación.


    Eje 2: las reglas del juego

    Para garantizar una participación de calidad se deben definir claras reglas del juego que expliquen los objetivos del debate, la política pública, la capacidad de incidir y los límites del debate. También disponer de un grupo motor que vele para que esto sea así durante el proceso y órganos de seguimiento sobre los resultados incorporados en las políticas públicas.

    Finalmente, es necesario también garantizar una correcta comunicación y evaluación.

    Sobre que debatiremos:

    • Sobre cómo desde la ley se pueden establecer formas para ayudar a seleccionar y definir estas reglas del juego (objetivos, materia de la política pública, grado de participación, neutralidad, límites...) en las diferentes modalidades de participación (procesos participativos, consultas normativas, espacios estables...).
    • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar aspectos como una correcta difusión, seguimiento y evaluación del proceso y toda la política pública sometida a debate ciudadano, adaptándolas a las distintas modalidades de participación existentes y/o posibles.


    Eje 3: las modalidades participativas y metodología

    Existe gran diversidad de modalidades de participación ciudadana tanto de tipos (procesos, consejos, consultas normativas,...) como de número (por ejemplo, en la Generalitat de Cataluña hay identificados más de 68 consejos de participación, muchos de ellos sin actividad sustantiva).

    Para garantizar una participación de calidad, es necesario diseñar estas modalidades de diferente manera. Pero, al mismo tiempo, asegurar que todas respetan elementos comunes como son las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.

    Sobre que debatiremos: 

    • Sobre cómo desde la ley se pueden definir acciones para hacer posible la diversidad de mecanismos pero evitar la proliferación de espacios participativos que en la práctica no funcionan o están vacíos de contenido.
    • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar que el diseño y las metodologías participativas respeten elementos esenciales como las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.
    • ¿Cómo hacerlo permiten al mismo tiempo la experimentación y la innovación?

    La descripción concreta de los ejes de debate se puede encontrar en: eje 1, eje 2 y eje 3.

    Addicions
    • +

      ¿Cómo la ley puede mejorar la participación en el mundo local en los municipios de la demarcación de Lleida?

      Los ejes de debate previstos a tratar en las sesiones son:

      Eje 1: compromiso institucional

      Por una participación ciudadana de calidad es imprescindible que la organización impulsora tenga integrados determinados valores o actitudes: empatía, predisposición al cambio, la confianza en las capacidades de la ciudadanía así como la conciencia de los recursos necesarios: tiempo, información, personas, conocimientos, equipamientos e infraestructuras.

      Hay retos claramente identificados en relación con la actitud (uso estético, poca relevancia temas tratados, poca incidencia, falta de retorno) y los recursos (como información, humanos, económicos...).

      Sobre que debatiremos:

      • Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para mejorar y hacer efectivo el compromiso institucional con la participación.
      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir y garantizar los recursos necesarios para una participación ciudadana de calidad.
      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir cuándo y de qué manera debería articularse la participación.


      Eje 2: las reglas del juego

      Para garantizar una participación de calidad se deben definir claras reglas del juego que expliquen los objetivos del debate, la política pública, la capacidad de incidir y los límites del debate. También disponer de un grupo motor que vele para que esto sea así durante el proceso y órganos de seguimiento sobre los resultados incorporados en las políticas públicas.

      Finalmente, es necesario también garantizar una correcta comunicación y evaluación.

      Sobre que debatiremos:

      • Sobre cómo desde la ley se pueden establecer formas para ayudar a seleccionar y definir estas reglas del juego (objetivos, materia de la política pública, grado de participación, neutralidad, límites...) en las diferentes modalidades de participación (procesos participativos, consultas normativas, espacios estables...).
      • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar aspectos como una correcta difusión, seguimiento y evaluación del proceso y toda la política pública sometida a debate ciudadano, adaptándolas a las distintas modalidades de participación existentes y/o posibles.


      Eje 3: las modalidades participativas y metodología

      Existe gran diversidad de modalidades de participación ciudadana tanto de tipos (procesos, consejos, consultas normativas,...) como de número (por ejemplo, en la Generalitat de Cataluña hay identificados más de 68 consejos de participación, muchos de ellos sin actividad sustantiva).

      Para garantizar una participación de calidad, es necesario diseñar estas modalidades de diferente manera. Pero, al mismo tiempo, asegurar que todas respetan elementos comunes como son las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.

      Sobre que debatiremos: 

      • Sobre cómo desde la ley se pueden definir acciones para hacer posible la diversidad de mecanismos pero evitar la proliferación de espacios participativos que en la práctica no funcionan o están vacíos de contenido.
      • Sobre cómo desde la ley se puede garantizar que el diseño y las metodologías participativas respeten elementos esenciales como las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.
      • ¿Cómo hacerlo permiten al mismo tiempo la experimentación y la innovación?

      La descripción concreta de los ejes de debate se puede encontrar en: eje 1, eje 2 y eje 3.

    Esborrats
    Addicions
    • +<p>¿Cómo la ley puede mejorar la participación en el mundo local en los municipios de la demarcación de Lleida?<br><br>Los ejes de debate previstos a tratar en las sesiones son:<br><br><strong>Eje 1: compromiso institucional</strong><br><br>Por una participación ciudadana de calidad es imprescindible que la organización impulsora tenga integrados determinados valores o actitudes: empatía, predisposición al cambio, la confianza en las capacidades de la ciudadanía así como la conciencia de los recursos necesarios: tiempo, información, personas, conocimientos, equipamientos e infraestructuras.<br><br>Hay retos claramente identificados en relación con la actitud (uso estético, poca relevancia temas tratados, poca incidencia, falta de retorno) y los recursos (como información, humanos, económicos...).<br><br><strong>Sobre que debatiremos:</strong><br></p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer medidas para mejorar y hacer efectivo el compromiso institucional con la participación.</li><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir y garantizar los recursos necesarios para una participación ciudadana de calidad.</li><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir cuándo y de qué manera debería articularse la participación.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eje 2: las reglas del juego</strong><br><br>Para garantizar una participación de calidad se deben definir claras reglas del juego que expliquen los objetivos del debate, la política pública, la capacidad de incidir y los límites del debate. También disponer de un grupo motor que vele para que esto sea así durante el proceso y órganos de seguimiento sobre los resultados incorporados en las políticas públicas.<br><br>Finalmente, es necesario también garantizar una correcta comunicación y evaluación.</p><p><strong>Sobre que debatiremos:</strong><br></p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden establecer formas para ayudar a seleccionar y definir estas reglas del juego (objetivos, materia de la política pública, grado de participación, neutralidad, límites...) en las diferentes modalidades de participación (procesos participativos, consultas normativas, espacios estables...).</li><li>Sobre cómo desde la ley se puede garantizar aspectos como una correcta difusión, seguimiento y evaluación del proceso y toda la política pública sometida a debate ciudadano, adaptándolas a las distintas modalidades de participación existentes y/o posibles.</li></ul><p><br></p><p><strong>Eje 3: las modalidades participativas y metodología</strong><br><br>Existe gran diversidad de modalidades de participación ciudadana tanto de tipos (procesos, consejos, consultas normativas,...) como de número (por ejemplo, en la Generalitat de Cataluña hay identificados más de 68 consejos de participación, muchos de ellos sin actividad sustantiva).<br><br>Para garantizar una participación de calidad, es necesario diseñar estas modalidades de diferente manera. Pero, al mismo tiempo, asegurar que todas respetan elementos comunes como son las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.<br><br><strong>Sobre que debatiremos:</strong>&nbsp;</p><ul><li>Sobre cómo desde la ley se pueden definir acciones para hacer posible la diversidad de mecanismos pero evitar la proliferación de espacios participativos que en la práctica no funcionan o están vacíos de contenido.<br></li><li>Sobre cómo desde la ley se puede garantizar que el diseño y las metodologías participativas respeten elementos esenciales como las fases de información, debate, cierre, retorno y seguimiento.</li><li>¿Cómo hacerlo permiten al mismo tiempo la experimentación y la innovación?<br><br></li></ul><p>La descripción concreta de los ejes de debate se puede encontrar en: eje 1, eje 2 y eje 3.</p>
    Número de versió 21 de 25 Mostra totes les versions Tornar a la trobada
    Autoria de la versió
    Avatar: Manuel Gutiérrez Manuel Gutiérrez
    Versió creada el 06/10/2022 11:16