" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del proceso

Avaluació psicopedagògica per l'OE

05/01/2023 13:56  

Alliberar de certes tasques als professionals de l'EAP que poden ser realitzades per part de l'orientador de centre que coneix tant l'alumnat com les famílies. Segons el decret l'avaluació ha de fer-la un professional col·legiat especialista en pedagogia o psicologia, per tant considero que seria una bona opció que es pogués fer formació als orientadors de centre sobre proves d'avaluació psicopedagògica per a realitzar-les i combinar-les amb altres instruments de recollida d'informació.


Referencia: II-PROP-2023-01-86458
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86458/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86458/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

1 a favor (100.0%)

member-avatar Anna Comín

A favor  Com a orientadora de centre, crec que és encertat que puguem fer avaluació psicopedagògica, tal com ja marca la normativa actual. El que manca per a que efectivament puguem fer-ho són recursos materials: als centres no disposem de tests, qüestionaris, etc. i ens veiem obligats a comprar-los amb el pressupost propi del centre. I és una despesa que no es poden permetre, en la majoria de casos. L'avaluació psicopedagògica és millor que la pugui fer el professional del centre i no l'EAP: els professionals de l'EAP no se sobrecarreguen, s'agilitzen processos, hi ha un coneixement més profund de l'alumnat, es té accés a altres fonts d'avaluació, es dona resposta més ràpida i directa a l'alumnat, el professorat i la família.

0 en contra (0.0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Detalles del comentario

Estás viendo un solo comentario

Ver todos los comentarios

Entenc l'avaluació psicopedagògica no com una actuació de diagnòstic (visió clínica), sinó com el procés de conèixer el que necessita un o un grup d'alumnes per poder donar la resposta educativa més adequada. Avaluació com a eina de coneixement del nostre alumnat, crec que és imprescindible per donar una resposta inclusiva.

Cargando los comentarios ...