" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Canvis a "Canvis absoluts al màster de professorat"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"Canvis absoluts al màster de professorat"}
  • +{"ca"=>"Canvis absoluts al màster de professorat"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Canvis absoluts al màster de professorat"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Canvis absoluts al màster de professorat"}

Cos

  • +["

    Com a persona que ha cursat dos dels màsters de professorat (per tal d'esdevenir professor de diferents assignatures), i veient que hi haurà una gran ampliació de places per aquest màster, considero que s'han de fer molts canvis en l'estructura formativa d'aquests.

    Més enllà que forces professors de les dues especilaitats que m'he tret tenien dificultats per expressar-se en català (fins al punt que una assignatura del màster lligada a l'especialitat de llengua catalana fou en castellà), als alumnes no se'ns donava CAP formació sociolingüística, fet que encaixa amb el fet que als instituts, exercint de professor, mantenir-se en català davant de nouvinguts, sigui considerat cada cop més un motiu de mala educació i integrisme per part dels professors que així ho fem.

    El màster de formació del professorat no pot ser una excusa administrativa per omplir forats laborals a correcuita perquè la Generalitat no és una ETT. És importantíssim que abans de fer la gran ampliació de places de màster que l'administració catalana vol dur a terme, s'incorporin coneixements truncals pràctics (casos d'èxit, anàlisi de situacions reals davant d'alumnes i companys de feina) i bons professors per fer assignatures de sociolingüística, psicologia lingüística, pedagogia, marc legal, metodologies davant de nouvinguts, eines davant de les situacions que genera la matrícula viva, etc. Tan important com reformular la lògica de les oposicions perquè totes aquestes matèries i coneixements siguin essencials a l'hora d'avaluar un futur funcionari que restarà al sistema durant dècades. Els tribunals de les oposicions són també clau: si qui forma part del tribunal no té formació sociolingüística, i és la persona que decideix qui esdevindrà funcionari, com es vol acabar aplicant metodologies d'immersió?

    Cal una revolució formativa de professors si de debò es vol generar un canvi lingüístic als instituts, si es volen fer canvis sense alinear els que els hauran d'implementar, tot és una enganyifa i els instituts no són res més que una sortida laboral per qui organitza les formacions, i qui acaba donant les classes, que senzillament repeteix el patró que es troba quan arriba al centre; i normalment en termes de llengua és el mateix que es dona en el barri on es troba el centre.

    "]
  • +["<p>Com a persona que ha cursat dos dels màsters de professorat (per tal d'esdevenir professor de diferents assignatures), i veient que hi haurà una gran ampliació de places per aquest màster, considero que s'han de fer molts canvis en l'estructura formativa d'aquests.<br><br>Més enllà que forces professors de les dues&nbsp;especilaitats&nbsp;que m'he tret tenien dificultats per expressar-se en català (fins al punt que una assignatura del màster lligada a l'especialitat de llengua catalana fou en castellà), als alumnes no se'ns donava <strong>CAP</strong> formació sociolingüística, fet que encaixa amb el fet que als instituts, exercint de professor, mantenir-se en català davant de nouvinguts, sigui considerat cada cop més un motiu de mala educació i integrisme per part dels professors que així ho fem.<br><br>El màster de formació del professorat no pot ser una excusa administrativa per omplir forats laborals a correcuita perquè la Generalitat no és una&nbsp;ETT. És importantíssim que abans de fer la gran ampliació de places de màster que l'administració catalana vol dur a terme, s'incorporin coneixements truncals pràctics (casos d'èxit, anàlisi de situacions reals davant d'alumnes i companys de feina) i bons professors per fer assignatures de sociolingüística, psicologia lingüística, pedagogia, marc legal, metodologies davant de nouvinguts, eines davant de les situacions que genera la matrícula viva, etc. Tan important com reformular la lògica de les oposicions perquè totes aquestes matèries i coneixements siguin essencials a l'hora d'avaluar un futur funcionari que restarà al sistema durant dècades. Els tribunals de les oposicions són també clau: si qui forma part del tribunal no té formació sociolingüística, i és la persona que decideix qui esdevindrà funcionari, com es vol acabar aplicant metodologies d'immersió?<br><br>Cal una revolució formativa de professors si de debò es vol generar un canvi lingüístic als instituts, si es volen fer canvis sense alinear els que els hauran d'implementar, tot és una enganyifa i els instituts no són res més que una sortida laboral per qui organitza les formacions, i qui acaba donant les classes, que senzillament repeteix el patró que es troba quan arriba al centre; i normalment en termes de llengua és el mateix que es dona en el barri on es troba el centre.</p>"]
Esborrats
Addicions
  • +["

    Com a persona que ha cursat dos dels màsters de professorat (per tal d'esdevenir professor de diferents assignatures), i veient que hi haurà una gran ampliació de places per aquest màster, considero que s'han de fer molts canvis en l'estructura formativa d'aquests.

    Més enllà que forces professors de les dues especilaitats que m'he tret tenien dificultats per expressar-se en català (fins al punt que una assignatura del màster lligada a l'especialitat de llengua catalana fou en castellà), als alumnes no se'ns donava CAP formació sociolingüística, fet que encaixa amb el fet que als instituts, exercint de professor, mantenir-se en català davant de nouvinguts, sigui considerat cada cop més un motiu de mala educació i integrisme per part dels professors que així ho fem.

    El màster de formació del professorat no pot ser una excusa administrativa per omplir forats laborals a correcuita perquè la Generalitat no és una ETT. És importantíssim que abans de fer la gran ampliació de places de màster que l'administració catalana vol dur a terme, s'incorporin coneixements truncals pràctics (casos d'èxit, anàlisi de situacions reals davant d'alumnes i companys de feina) i bons professors per fer assignatures de sociolingüística, psicologia lingüística, pedagogia, marc legal, metodologies davant de nouvinguts, eines davant de les situacions que genera la matrícula viva, etc. Tan important com reformular la lògica de les oposicions perquè totes aquestes matèries i coneixements siguin essencials a l'hora d'avaluar un futur funcionari que restarà al sistema durant dècades. Els tribunals de les oposicions són també clau: si qui forma part del tribunal no té formació sociolingüística, i és la persona que decideix qui esdevindrà funcionari, com es vol acabar aplicant metodologies d'immersió?

    Cal una revolució formativa de professors si de debò es vol generar un canvi lingüístic als instituts, si es volen fer canvis sense alinear els que els hauran d'implementar, tot és una enganyifa i els instituts no són res més que una sortida laboral per qui organitza les formacions, i qui acaba donant les classes, que senzillament repeteix el patró que es troba quan arriba al centre; i normalment en termes de llengua és el mateix que es dona en el barri on es troba el centre.

    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>Com a persona que ha cursat dos dels màsters de professorat (per tal d'esdevenir professor de diferents assignatures), i veient que hi haurà una gran ampliació de places per aquest màster, considero que s'han de fer molts canvis en l'estructura formativa d'aquests.<br><br>Més enllà que forces professors de les dues&nbsp;especilaitats&nbsp;que m'he tret tenien dificultats per expressar-se en català (fins al punt que una assignatura del màster lligada a l'especialitat de llengua catalana fou en castellà), als alumnes no se'ns donava <strong>CAP</strong> formació sociolingüística, fet que encaixa amb el fet que als instituts, exercint de professor, mantenir-se en català davant de nouvinguts, sigui considerat cada cop més un motiu de mala educació i integrisme per part dels professors que així ho fem.<br><br>El màster de formació del professorat no pot ser una excusa administrativa per omplir forats laborals a correcuita perquè la Generalitat no és una&nbsp;ETT. És importantíssim que abans de fer la gran ampliació de places de màster que l'administració catalana vol dur a terme, s'incorporin coneixements truncals pràctics (casos d'èxit, anàlisi de situacions reals davant d'alumnes i companys de feina) i bons professors per fer assignatures de sociolingüística, psicologia lingüística, pedagogia, marc legal, metodologies davant de nouvinguts, eines davant de les situacions que genera la matrícula viva, etc. Tan important com reformular la lògica de les oposicions perquè totes aquestes matèries i coneixements siguin essencials a l'hora d'avaluar un futur funcionari que restarà al sistema durant dècades. Els tribunals de les oposicions són també clau: si qui forma part del tribunal no té formació sociolingüística, i és la persona que decideix qui esdevindrà funcionari, com es vol acabar aplicant metodologies d'immersió?<br><br>Cal una revolució formativa de professors si de debò es vol generar un canvi lingüístic als instituts, si es volen fer canvis sense alinear els que els hauran d'implementar, tot és una enganyifa i els instituts no són res més que una sortida laboral per qui organitza les formacions, i qui acaba donant les classes, que senzillament repeteix el patró que es troba quan arriba al centre; i normalment en termes de llengua és el mateix que es dona en el barri on es troba el centre.</p>"]
Autoria de la versió
Avatar: Arnau Arnau
Versió creada el 05/05/2022 17:36