" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "Immersió lingüística"

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"Immersió lingüística"}
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística"}

Cuerpo

  • +["

    Per fer realment immersio lingüística (que és molt més que fer la classe en català) a Parvulari, Primària i l'ESO caldria:

    • auxiliars de conversa, a més del mestre tutor per millorar la conversa en català.
    • tot el personal de l'escola (cuineres, conserges, secretària, monitors d'activitats) haurien de tenir la consigna d'adreçar-se en català als nens i nenes.
    • En les visites guiades i cases de colònies caldria contractar els serveis sempre en català i dir-los-ho explícitament.
    • Els mestres han d'irganitzar jocs EN CATALÀ a les hores de pati.
    • A les colònies, assegurar-se que l'alumnat farà les activitats en català.
    • Promoure les activitats d'expressió oral en català (presentacions, petites representacions, etc).
    • El més difícil a l'ESO: exigir que les intervencions orals a classe siguin en català.
    • No donar el graduat escolar si no es demostra un nivell suficient de català oral i escrit.

    Per fer tot això cal donar unes eines al professorat, segurament caldria formar de manera més completa el professorat. Als anys 80 una colla de mestres fèiem tot això i ja fa anys que s'ha anat abandonant. Sobretot a l'ESO hi ha una deixadesa en el tema de la llengua que fa que els alumnes progressivament deixin de parlar el català que van aprendre a Primària.


    "]
  • +["<p>Per fer realment immersio lingüística (que és molt més que fer la classe en català) a Parvulari, Primària i l'ESO caldria:</p><ul><li>auxiliars de conversa, a més del mestre tutor per millorar la conversa en català.</li><li>tot el personal de l'escola (cuineres, conserges, secretària, monitors d'activitats) haurien de tenir la consigna d'adreçar-se en català als nens i nenes.</li><li>En les visites guiades i cases de colònies caldria contractar els serveis sempre en català i dir-los-ho explícitament.</li><li>Els mestres han d'irganitzar jocs EN CATALÀ a les hores de pati.</li><li>A les colònies, assegurar-se que l'alumnat farà les activitats en català.</li><li>Promoure les activitats d'expressió oral en català (presentacions, petites representacions, etc).</li><li>El més difícil a l'ESO: exigir que les intervencions orals a classe siguin en català.</li><li>No donar el graduat escolar si no es demostra un nivell suficient de català oral i escrit.</li></ul><p>Per fer tot això cal donar unes eines al professorat, segurament caldria formar de manera més completa el professorat. Als anys 80 una colla de mestres fèiem tot això i ja fa anys que s'ha anat abandonant. Sobretot a l'ESO hi ha una deixadesa en el tema de la llengua que fa que els alumnes progressivament deixin de parlar el català que van aprendre a Primària.</p><p><br></p>"]
Supresiones
  • tot el personal de l'escola (cuineres, conserges, secretària, monitors d'activitats) haurien de tenir la consigna d'adreçar-se en català als nens i nenes.
  • En les visites guiades i cases de colònies caldria contractar els serveis sempre en català i dir-los-ho explícitament.
  • Els mestres han d'irganitzar jocs EN CATALÀ a les hores de pati.
  • A les colònies, assegurar-se que l'alumnat farà les activitats en català.
  • Promoure les activitats d'expressió oral en català (presentacions, petites representacions, etc).
  • El més difícil a l'ESO: exigir que les intervencions orals a classe siguin en català.
  • No donar el graduat escolar si no es demostra un nivell suficient de català oral i escrit.

Per fer tot això cal donar unes eines al professorat, segurament caldria formar de manera més completa el professorat. Als anys 80 una colla de mestres fèiem tot això i ja fa anys que s'ha anat abandonant. Sobretot a l'ESO hi ha una deixadesa en el tema de la llengua que fa que els alumnes progressivament deixin de parlar el català que van aprendre a Primària.


"]
Adiciones
  • +["

    Per fer realment immersio lingüística (que és molt més que fer la classe en català) a Parvulari, Primària i l'ESO caldria:

    • auxiliars de conversa, a més del mestre tutor per millorar la conversa en català.
    • tot el personal de l'escola (cuineres, conserges, secretària, monitors d'activitats) haurien de tenir la consigna d'adreçar-se en català als nens i nenes.
    • En les visites guiades i cases de colònies caldria contractar els serveis sempre en català i dir-los-ho explícitament.
    • Els mestres han d'irganitzar jocs EN CATALÀ a les hores de pati.
    • A les colònies, assegurar-se que l'alumnat farà les activitats en català.
    • Promoure les activitats d'expressió oral en català (presentacions, petites representacions, etc).
    • El més difícil a l'ESO: exigir que les intervencions orals a classe siguin en català.
    • No donar el graduat escolar si no es demostra un nivell suficient de català oral i escrit.

    Per fer tot això cal donar unes eines al professorat, segurament caldria formar de manera més completa el professorat. Als anys 80 una colla de mestres fèiem tot això i ja fa anys que s'ha anat abandonant. Sobretot a l'ESO hi ha una deixadesa en el tema de la llengua que fa que els alumnes progressivament deixin de parlar el català que van aprendre a Primària.


    "]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>Per fer realment immersio lingüística (que és molt més que fer la classe en català) a Parvulari, Primària i l'ESO caldria:</p><ul><li>auxiliars de conversa, a més del mestre tutor per millorar la conversa en català.</li><li>tot el personal de l'escola (cuineres, conserges, secretària, monitors d'activitats) haurien de tenir la consigna d'adreçar-se en català als nens i nenes.</li><li>En les visites guiades i cases de colònies caldria contractar els serveis sempre en català i dir-los-ho explícitament.</li><li>Els mestres han d'irganitzar jocs EN CATALÀ a les hores de pati.</li><li>A les colònies, assegurar-se que l'alumnat farà les activitats en català.</li><li>Promoure les activitats d'expressió oral en català (presentacions, petites representacions, etc).</li><li>El més difícil a l'ESO: exigir que les intervencions orals a classe siguin en català.</li><li>No donar el graduat escolar si no es demostra un nivell suficient de català oral i escrit.</li></ul><p>Per fer tot això cal donar unes eines al professorat, segurament caldria formar de manera més completa el professorat. Als anys 80 una colla de mestres fèiem tot això i ja fa anys que s'ha anat abandonant. Sobretot a l'ESO hi ha una deixadesa en el tema de la llengua que fa que els alumnes progressivament deixin de parlar el català que van aprendre a Primària.</p><p><br></p>"]
Autoría de la versión
Avatar: Joan M. Serra Joan M. Serra
Versión creada el 10/05/2022 12:30