L'acolliment lingüístic
AUTORIA: Comissió d'Acolliment Lingüístic de Reus
CONTINGUT:
1. L'acolliment lingüístic hauria de basar-se molt més en espais de relació i trobada per promoure el contacte social fora de l'aula: activitats didàctiques fora de les aules, participació en activitats culturals, esportives, socials... Programes com el Quedem (OC) o el VxL van en aquesta línia però caldria fer-ne molts més i de manera sistemàtica. L'aprenentatge de la llengua hauria de ser cada cop més per contacte social i menys a les aules.
2. Hem d'eliminar la idea que l'acolliment lingüístic és fer unes hores de classe per aconseguir un paper que justifiqui l'arrelament. Aquest tràmit administratiu, si bé aporta alumnat a les aules, es converteix sovint en un destorb per a l'aprenentatge real.
3. Fer valer les sessions d'acollida lingüística que fa l'Ajuntament de Reus al personal de nova incorporació, abans en grup i ara individuals.
4. Garantir l'ús i aprenentatge de la llengua a totes les persones que ho necessitin (garantir places, recursos) de forma general i a tot el territori.
Compartir