Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu
Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social
(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes
AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs
CONTINGUT:
Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.
o Dinamització d'espais de lleure en català
o Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia
o A secundària hi ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística
o Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver
o Més promoció de la filologia
o El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables
o Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català
o Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.
o Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2
o Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.
o Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.
o Més foment de la lectura
o S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua
Àmbit Universitari
o Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català
o Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements
o Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament
o Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.
o Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació
Aprenentatge d'adults
o Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura
o Més formadors
o Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...