Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes

30/06/2022 14:52  

AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs

CONTINGUT:

Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.

o   Dinamització d'espais de lleure en català

o   Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia

o  A secundària hi ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística

o  Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver

o    Més promoció de la filologia

o   El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables

o  Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català

o    Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.

o   Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2

o    Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.

o   Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.

o    Més foment de la lectura

o    S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua

Àmbit Universitari

o   Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català

o   Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements

o  Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament

o  Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.

o Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació

Aprenentatge d'adults

o  Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura

o  Més formadors

o   Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida


Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2022-06-84285
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84285/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84285/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes