" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Canvis a "(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes"}
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes"}

Cos

  • +["

    AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs

    CONTINGUT:

    Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.

    o   Dinamització d'espais de lleure en català

    o   Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia

    o  A secundària hi ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística

    o  Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver

    o    Més promoció de la filologia

    o   El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables

    o  Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català

    o    Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.

    o   Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2

    o    Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.

    o   Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.

    o    Més foment de la lectura

    o    S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua

    Àmbit Universitari

    o   Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català

    o   Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements

    o  Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament

    o  Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.

    o Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació

    Aprenentatge d'adults

    o  Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura

    o  Més formadors

    o   Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida


    "]
  • +["<p>AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs</p><p>CONTINGUT:</p><p>Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dinamització d'espais de lleure en català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia</p><p>o&nbsp;&nbsp;A secundària hi&nbsp;ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística</p><p>o&nbsp;&nbsp;Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més promoció de la filologia</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables</p><p>o&nbsp;&nbsp;Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar&nbsp;l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més foment de la lectura</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua</p><p>Àmbit Universitari</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements</p><p>o&nbsp;&nbsp;Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament</p><p>o&nbsp;&nbsp;Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.</p><p>o&nbsp;Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació</p><p>Aprenentatge d'adults</p><p>o&nbsp;&nbsp;Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura</p><p>o&nbsp;&nbsp;Més formadors</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida</p><p><br></p>"]
Esborrats
Addicions
  • +["

    AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs

    CONTINGUT:

    Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.

    o   Dinamització d'espais de lleure en català

    o   Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia

    o  A secundària hi ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística

    o  Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver

    o    Més promoció de la filologia

    o   El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables

    o  Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català

    o    Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.

    o   Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2

    o    Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.

    o   Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.

    o    Més foment de la lectura

    o    S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua

    Àmbit Universitari

    o   Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català

    o   Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements

    o  Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament

    o  Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.

    o Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació

    Aprenentatge d'adults

    o  Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura

    o  Més formadors

    o   Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida


    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs</p><p>CONTINGUT:</p><p>Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dinamització d'espais de lleure en català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia</p><p>o&nbsp;&nbsp;A secundària hi&nbsp;ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística</p><p>o&nbsp;&nbsp;Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més promoció de la filologia</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables</p><p>o&nbsp;&nbsp;Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar&nbsp;l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Més foment de la lectura</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua</p><p>Àmbit Universitari</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements</p><p>o&nbsp;&nbsp;Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament</p><p>o&nbsp;&nbsp;Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.</p><p>o&nbsp;Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació</p><p>Aprenentatge d'adults</p><p>o&nbsp;&nbsp;Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura</p><p>o&nbsp;&nbsp;Més formadors</p><p>o&nbsp;&nbsp;&nbsp;Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida</p><p><br></p>"]
Autoria de la versió
Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització
Versió creada el 30/06/2022 14:52