Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Canvis a "Més reforç de català per a nens i nenes"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}

Cos

  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Esborrats
  • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
  • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
"]
Addicions
  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Autoria de la versió
Avatar: Jordi Jordi
Versió creada el 30/06/2022 21:10

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes