Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "Més reforç de català per a nens i nenes"

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}

Cuerpo

  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Supresiones
  • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
  • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
"]
Adiciones
  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Autoría de la versión
Avatar: Jordi Jordi
Versión creada el 30/06/2022 21:10

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies