Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre "

Avatar: Suport en la dinamització Suport en la dinamització

Títol

  • +{"ca"=>"Promoure un acord entre la comunitat educativa per elaborar i fer un seguiment dels Projectes Lingüístics de Centre ", "es"=>"", "oc"=>""}

Cos

  • +["

    Reforçar la construcció d’acords amplis dins la comunitat educativa de cada centre escolar per desenvolupar, seguir i avaluar un Projecte Lingüístic de Centre que reculli els objectius, actuacions i resultats esperats en matèria d’usos i coneixements lingüístics. Cal que els PLC siguin fruit d'un acord de tots els membres de la comunitat educativa i que el seu acompliment sigui revisat per la mateixa comunitat amb l’ajut i guia de la inspecció educativa. El projecte lingüístic ha de sorgir d’un anàlisi de la realitat i d’un acord treballat i discutit entre tots els membres de la comunitat de la comunitat educativa tenint en compte la realitat sociolingüística del centre i el context plurilingüe.

    Aquest gran acord lingüístic ha de ser transversal implicant a tota la comunitat educativa (alumnat, famílies, professorat i personal no docent), en totes les assignatures (llengua catalana, castellana, anglès, matemàtiques, ciències socials...) i, també, en les activitats no curriculars (espais de lleure, menjadors, reforços escolars, activitats extraescolars...). En aquest sentit, es destaca el paper fonamental del claustre per tal que tots els professors s’impliquen en utilitzar i ensenyar el català tenint en compte que l’ús i l’ensenyament de les llengües es fa en totes les assignatures. El professorat cal que cuidi els aspectes lingüístics, ensenyi a utilitzar les llengües i, sobretot, a seduir els alumnes per estimar les llengües.

    Per últim, és fonamental reforçar el seguiment i l’avaluació per garantir el compliment del projecte acordat. En aquest sentit, es considera necessari que la mateixa comunitat educativa segueixi l’acord i un paper més important de la inspecció educativa -més enllà de la direcció del centre- per fer-lo complir mitjançant eines coercitives. Per últim, cal revisar i actualitzar el PLC en acord amb la comunitat educativa tenint en compte els l’avaluació dels resultats, els canvis en el context sociocultural i els avenços en recerca educativa.


    ", "", ""]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir