Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu
Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social
Promoure una política transversal d'oralitat en català dins el currículum escolar des d'Educació Infantil fins el Batxillerat
Fomentar l’aprenentatge, pràctica i avaluació de competències orals en català de forma transversal al llarg de la trajectòria educativa. Entenent que el llenguatge engloba la oralitat, l’escriptura i la multimodalitat, per millorar l’aprenentatge del català és imprescindible reforçar l’ús oral en els espais de mediació i interacció entre mestres i alumnes. Per fer-ho, es proposa fomentar espais lúdics en català en totes les etapes educatives. En el nivell d’infantil específicament es proposa incloure auxiliars de conversa per fomentar la conversa i utilitzar referents lingüístics infantils. També es proposa incloure una prova d’oralitat en català a 4t d’ESO com a requisit per obtenir el del nivell C de català. Per últim, també s’hauria d’estudiar realitzar una prova oral de català durant les proves d’accés a la universitat.
Trobades relacionades:
Sessió deliberativa. Eix 2. Educació i recerca (En línia)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Carregant els comentaris ...
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...