Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del proceso

Cambios en "Immersió lingüística als centres residencials d'acció educativa "

Comparar el modo de visualización:

Título

  • +{"ca"=>"Immersió lingüística als centres residencials d'acció educativa "}
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística als centres residencials d'acció educativa "}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística als centres residencials d'acció educativa "}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"Immersió lingüística als centres residencials d'acció educativa "}

Cuerpo

  • +["

    La Generalitat de Catalunya, de la mà de la DGAIA, acull anualment al voltant d'uns 10.000 infants i joves en centres residencials d'acció educativa i d'altres recursos similars.

    Com a educador social que ha treballat activament en aquesta xarxa de recursos, he pogut copsar constanment una vulneració dels drets lingüístics dels infants acollits i protegits per dirà xarxa i dels requisits lingüístics dels educadors en actiu i aspirants.

    En la gran majoria de CRAE i CREI hi han educadors socials titulats que exerceixen les funcions de cura i referència dels menors sense poder ni voler mantenir una conversa en català. Els menors acollits, la immensa majoria dels quals provenen d'entorns castellanoparlants i es desenvolupen majoritàriament en entorns similars, no tenen ni tant sols als CRAE un referent lingüístic.

    Les empreses de l'àmbit que s'enduen les adjudicacions, tot i posar com a requisit posseir el certificat C1 de català, a la pràctica no ho contemplen com a indispensable i hi acabem entrant educadors que no emprèn el català. D'aquesta manera, mostren un exemple i referència de menyspreu per la llengua pròpia del país.

    S'haurien de crear mecanismes per a que aquests requisits lingüístics fossin realment requisits i per a que en la pràctica educativa la llengua vehicular, convivencial i de referència entre educands i educadors fos el català.

    "]
  • +["<p>La Generalitat de Catalunya, de la mà de la DGAIA, acull anualment al voltant d'uns 10.000 infants i joves en centres residencials d'acció educativa i d'altres recursos similars.</p><p>Com a educador social que ha treballat activament en aquesta xarxa de recursos, he pogut copsar constanment una vulneració dels drets lingüístics dels infants acollits i protegits per dirà xarxa i dels requisits lingüístics dels educadors en actiu i aspirants.</p><p>En la gran majoria de CRAE i CREI hi han educadors socials titulats que exerceixen les funcions de cura i referència dels menors sense poder ni voler mantenir una conversa en català. Els menors acollits, la immensa majoria dels quals provenen d'entorns castellanoparlants i es desenvolupen majoritàriament en entorns similars, no tenen ni tant sols als CRAE un referent lingüístic.</p><p>Les empreses de l'àmbit que s'enduen les adjudicacions, tot i posar com a requisit posseir el certificat C1 de català, a la pràctica no ho contemplen com a indispensable i hi acabem entrant educadors que no emprèn el català. D'aquesta manera, mostren un exemple i referència de menyspreu per la llengua pròpia del país.</p><p>S'haurien de crear mecanismes per a que aquests requisits lingüístics fossin realment requisits i per a que en la pràctica educativa la llengua vehicular, convivencial i de referència entre educands i educadors fos el català.</p>"]
Supresiones
Adiciones
  • +["

    La Generalitat de Catalunya, de la mà de la DGAIA, acull anualment al voltant d'uns 10.000 infants i joves en centres residencials d'acció educativa i d'altres recursos similars.

    Com a educador social que ha treballat activament en aquesta xarxa de recursos, he pogut copsar constanment una vulneració dels drets lingüístics dels infants acollits i protegits per dirà xarxa i dels requisits lingüístics dels educadors en actiu i aspirants.

    En la gran majoria de CRAE i CREI hi han educadors socials titulats que exerceixen les funcions de cura i referència dels menors sense poder ni voler mantenir una conversa en català. Els menors acollits, la immensa majoria dels quals provenen d'entorns castellanoparlants i es desenvolupen majoritàriament en entorns similars, no tenen ni tant sols als CRAE un referent lingüístic.

    Les empreses de l'àmbit que s'enduen les adjudicacions, tot i posar com a requisit posseir el certificat C1 de català, a la pràctica no ho contemplen com a indispensable i hi acabem entrant educadors que no emprèn el català. D'aquesta manera, mostren un exemple i referència de menyspreu per la llengua pròpia del país.

    S'haurien de crear mecanismes per a que aquests requisits lingüístics fossin realment requisits i per a que en la pràctica educativa la llengua vehicular, convivencial i de referència entre educands i educadors fos el català.

    "]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>La Generalitat de Catalunya, de la mà de la DGAIA, acull anualment al voltant d'uns 10.000 infants i joves en centres residencials d'acció educativa i d'altres recursos similars.</p><p>Com a educador social que ha treballat activament en aquesta xarxa de recursos, he pogut copsar constanment una vulneració dels drets lingüístics dels infants acollits i protegits per dirà xarxa i dels requisits lingüístics dels educadors en actiu i aspirants.</p><p>En la gran majoria de CRAE i CREI hi han educadors socials titulats que exerceixen les funcions de cura i referència dels menors sense poder ni voler mantenir una conversa en català. Els menors acollits, la immensa majoria dels quals provenen d'entorns castellanoparlants i es desenvolupen majoritàriament en entorns similars, no tenen ni tant sols als CRAE un referent lingüístic.</p><p>Les empreses de l'àmbit que s'enduen les adjudicacions, tot i posar com a requisit posseir el certificat C1 de català, a la pràctica no ho contemplen com a indispensable i hi acabem entrant educadors que no emprèn el català. D'aquesta manera, mostren un exemple i referència de menyspreu per la llengua pròpia del país.</p><p>S'haurien de crear mecanismes per a que aquests requisits lingüístics fossin realment requisits i per a que en la pràctica educativa la llengua vehicular, convivencial i de referència entre educands i educadors fos el català.</p>"]
Autoría de la versión
Avatar: David David
Versión creada el 29/08/2022 16:42

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies