" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Canvis a "Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió"}
  • +{"ca"=>"Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Aprendre el català amb el castellà i més llengües: intercomprensió"}

Cos

  • +["

    L’alternativa de les llengües petites o mitjanes no és lluitar pel nombre d’hores, no és blindar-se. L’alternativa intel·ligent és suscitar en els alumnes la voluntat (emotiva) i el coneixement (cognitiu) de parlar el català i totes les llengües. Així, articular una llengua comuna, la del territori amb les llengües presents i amb llengües transnacionals actives. Fer de la llengua comuna la llengua d’intercomprensió amb les altres llengües. Això és pedagogia de l’ensenyament de llengües tan antiga com que ho va iniciar Comenius amb Ianua linguarum reserata (La porta oberta de les llengües) i que avui hem de desenvolupar com assenyala el Consell d’Europa (2001) fent l’ensenyament plurilingüe en una societat mutilingüe. És una decisió política avalar una pedagogia de l’ensenyament de llengües que es fonamenta en estudis de lingüística comparativa, de neurofisiologia i de sociolingüística. [Fragment de: Diari de l'educació de 22.05.2022].

    https://diarieducacio.cat/les-llengues-en-guerra-catala-i-castella-i-altres-que-es-van-minoritzant-dia-a-dia/?hilite=Mart%C3%AD+Teixid%C3%B3

    "]
  • +["<p>L’alternativa de les llengües petites o mitjanes no és lluitar pel nombre d’hores, no és blindar-se. L’alternativa intel·ligent és suscitar en els alumnes la voluntat (emotiva) i el coneixement (cognitiu) de parlar el català i totes les llengües. Així, articular una llengua comuna, la del territori amb les llengües presents i amb llengües transnacionals actives. Fer de la llengua comuna la llengua d’intercomprensió amb les altres llengües. Això és pedagogia de l’ensenyament de llengües tan antiga com que ho va iniciar Comenius amb&nbsp;<em>Ianua linguarum reserata</em>&nbsp;(La porta oberta de les llengües) i que avui hem de desenvolupar com assenyala el Consell d’Europa (2001) fent l’ensenyament plurilingüe en una societat mutilingüe.&nbsp;És una decisió política avalar una pedagogia de l’ensenyament de llengües que es fonamenta en estudis de lingüística comparativa, de neurofisiologia i de sociolingüística.&nbsp;[Fragment de: Diari de l'educació de 22.05.2022].</p><p>https://diarieducacio.cat/les-llengues-en-guerra-catala-i-castella-i-altres-que-es-van-minoritzant-dia-a-dia/?hilite=Mart%C3%AD+Teixid%C3%B3</p>"]
Esborrats
Addicions
  • +["

    L’alternativa de les llengües petites o mitjanes no és lluitar pel nombre d’hores, no és blindar-se. L’alternativa intel·ligent és suscitar en els alumnes la voluntat (emotiva) i el coneixement (cognitiu) de parlar el català i totes les llengües. Així, articular una llengua comuna, la del territori amb les llengües presents i amb llengües transnacionals actives. Fer de la llengua comuna la llengua d’intercomprensió amb les altres llengües. Això és pedagogia de l’ensenyament de llengües tan antiga com que ho va iniciar Comenius amb Ianua linguarum reserata (La porta oberta de les llengües) i que avui hem de desenvolupar com assenyala el Consell d’Europa (2001) fent l’ensenyament plurilingüe en una societat mutilingüe. És una decisió política avalar una pedagogia de l’ensenyament de llengües que es fonamenta en estudis de lingüística comparativa, de neurofisiologia i de sociolingüística. [Fragment de: Diari de l'educació de 22.05.2022].

    https://diarieducacio.cat/les-llengues-en-guerra-catala-i-castella-i-altres-que-es-van-minoritzant-dia-a-dia/?hilite=Mart%C3%AD+Teixid%C3%B3

    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>L’alternativa de les llengües petites o mitjanes no és lluitar pel nombre d’hores, no és blindar-se. L’alternativa intel·ligent és suscitar en els alumnes la voluntat (emotiva) i el coneixement (cognitiu) de parlar el català i totes les llengües. Així, articular una llengua comuna, la del territori amb les llengües presents i amb llengües transnacionals actives. Fer de la llengua comuna la llengua d’intercomprensió amb les altres llengües. Això és pedagogia de l’ensenyament de llengües tan antiga com que ho va iniciar Comenius amb&nbsp;<em>Ianua linguarum reserata</em>&nbsp;(La porta oberta de les llengües) i que avui hem de desenvolupar com assenyala el Consell d’Europa (2001) fent l’ensenyament plurilingüe en una societat mutilingüe.&nbsp;És una decisió política avalar una pedagogia de l’ensenyament de llengües que es fonamenta en estudis de lingüística comparativa, de neurofisiologia i de sociolingüística.&nbsp;[Fragment de: Diari de l'educació de 22.05.2022].</p><p>https://diarieducacio.cat/les-llengues-en-guerra-catala-i-castella-i-altres-que-es-van-minoritzant-dia-a-dia/?hilite=Mart%C3%AD+Teixid%C3%B3</p>"]
Autoria de la versió
Avatar: Martí.Teixidó Martí.Teixidó
Versió creada el 25/09/2022 20:23