" class="part-icon-bars">

Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona

#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona

Phase 4 of 4
Retorn 31/03/2024 - 10/11/2024
Process phases

En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes: 

  • Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
  • Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
  • Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
  • Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
  • Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).

93 proposals

The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.

Status
Category
Origin
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Fi concessió dels busos interurbans el 2028: renegociar clàusules. Aprofitar la renovació per...
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Regular l’assetjament viari.
Cal millorar la competitivitat del transport públic.
Nodes intermodals identificables a cada municipi i connectats entre ells.
La bicicleta es contempla com a esport, no com a mode de mobilitat.
Recuperar i adaptar la xarxa de camins rurals.
Fer calçades més àmplies a les carreteres interiors que no tenen voral.
Cal reforçar el teletreball al territori.
Llançadores poblacions petites. Millora de l'oferta de transport de forma estratègica a les zones...
Carrils bici poc protegits del vehicle a motor.
Alta dependència del cotxe i poques alternatives realment competitives.
Falta de compromís institucional per impulsar la micromobilitat.
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
Dependència del vehicle privat és un problema per la mobilitat de la gent gran.
Els cotxes i l'aparcament han d'estar als extraradis i la bicicleta i el VMP al centre.
Problema: Diversitat regulació viària. Manca de formació i regulació. / Proposta: Homogeneïtzar...
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
La bicicleta augmenta la salut i la sostenibilitat de la mobilitat urbana. Ha de ser el futur.
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
Copiar/Aprendre de models d’infraestructura ciclista que funcionen.
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
Incentivar la creació de bicibusos.
Falta intermodalitat a Salou.
Manca de dades públiques d'accidentalitat per adequar la percepció del risc.
Bon dia,El Vendrell necessita disposar d'una molt major freqüència de connexió amb bus cap a BCN,...
Interconnectar les xarxes de carrils bici dels diferents municipis. Fer xarxa ciclable...
Massa aposta pel cotxe elèctric: El cotxe elèctric no és la solució, també és ineficient.
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Manca de visibilitat i seguretat en l'ús de VMP.
Seria de molt bon ús millorar la comunicació entre poblats i la ciutat de tarragona/reus, hi han...
Una bona proposta seria poder recarregar la teva targeta online, evitant el fet de haver d’anar...
Problema: Estació AVE mal connectada amb el conjunt del Camp de Tarragona (nord). Manca estació...
Línies directes de bus interurbà.
La connexió de ferrocarril ha de vertebrar el territori, no només la llarga distància.
Hi ha una manca de sentit de territori al Camp de Tarragona.
Bona tardahi ha diverses àrees problemàtiques:
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
La xarxa ciclista no és apta per totes les necessitats i edats.
És necessari reprimir els infractors amb VMP i incrementar la vigilància i el control.
Hi ha una manca d’oferta de transport públic. Hi ha dèficit d’inversió en transport públic. Hi ha...
Implementar, potenciar i promocionar un sistema de bicicleta compartida al territori.
Intermodalitat és un servei necessari que requereix de la organització entre municipis.
Cal planificar adequadament el model urbà i territorial al que es vol arribar.
El ferrocarril és el mitjà més eficient, s'ha de promocionar.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
  • Created at
    22/12/2023
  • 0
  • Comments count: 0
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
És necessari l’ús obligatori de casc en aquests vehicles.
Existeix una demonització dels VMP.
La Selva del Camp es troba a 18 minuts de la capital de la província, pero sense línia directa...
Més disponibilitat de viatges al aeroport de Reus als països d'Europa tot l'any.
Es detecta la necessitat de redactar bons inventaris de camins, elaborats per tècnics molt...
Hi ha molta infraestructura per vehicle a motor i molt poca per la mobilitat ciclista .
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Crec que per a moltes usuaris del transport públic al Camp de Tarragona un dels principals...
Aprofitar les bones connexions viàries.
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
Aprofitar les ZBE per reordenar l'espai del cotxe als centres.
Intermodalitat amb molta aposta pel futur: estació intermodal. Estació intermodal: aprofitar per...
Cal control de velocitat urbana: Ciutats 30.
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Afegir més nodes per la intermodalitat i crear punts d’elevat servei d’intermodalitat.
Jo i més gent que conec que treballem al sector d'hosteleria els dies d'entre setmana molts surto...
Considero que es necessari e imprescindible dotar de transport públic al nuclis habitats. Que...
Crec que en general hi ha una manca de informació per poder arribar a agafar les linies de bus,...
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Forma part del desig i de la voluntat de la població el tenir un transport públic integrat al...
La topografia de la ciutat de Tarragona suposa un repte pel foment del transport públic i la...
Són necessàries estacions d’intermodalitat a l’interior del territori.
És necessari mantenir una formació dels conductors al llarg del temps per refrescar i actualitzar...
Les comarques de Tarragona tenen més de 1.000 km de carreteres entre l'Estat, GENCAT i la...
  • Created at
    21/12/2023
  • 0
  • Comments count: 0
El municipi de l'Albiol té 18 persones empadronades al poble, algunes en alguns dels masos del...
Les mercaderies que entren i surten de Catalunya haurien de transportar-se amb una xarxa de trens...
Problemàtica: Greuge comparatiu entre VMP i Bicicleta. / Proposta: Els VMP han de tenir la...
És necessari implementar una xarxa pública accessible de VMP vora als aparcaments dissuasius.
Percepció negativa dels aparcaments vora de les estacions.
Vehicle privat ocupa molt d'espai a la via pública. El cotxe ocupa el 99% de l’espai front al 1%...
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Problema: Falta de formació en educació viària en centres escolars./ Proposta: ADEVIC.org...
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
Excés d'infraestructura per vehicle privat.
Hem adaptat les ciutats el cotxe i ara resulta un mitjà molt còmode i difícil d’abandonar.