Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
#MobilitatCampTarragona Pla Director de Mobilitat del Camp de Tarragona
En aquest espai la ciutadania pot aportar les propostes que consideri oportunes fins al 31 de desembre. Per a facilitar l’organització de la informació, les contribucions s’estructuren en temes:
- Modes sostenibles (mobilitat a peu, bicicleta i VMPs, i transport públic).
- Vehicle privat, aparcament i intermodalitat (vehicle privat motoritzat, intermodalitat i aparcament de tots els modes).
- Generació de mobilitat (àrees d’activitat econòmica i mercaderies, governança i planejament, i mobilitat turística).
- Costos socials i ambientals (seguretat viària, impactes de la mobilitat i sostenibilitat, i conscienciació)
- Altres aspectes de la mobilitat (dimensió social de la mobilitat, mobilitat col·laborativa i smart mobility, i mobilitat a les zones de baixa densitat de població).
93 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultats
Ordenar propostes:
Resultats per pàgina:
Aparcament dissuasiu + connexió amb transport públic.
Existeix una demonització dels VMP.
Forma part del desig i de la voluntat de la població el tenir un transport públic integrat al...
Interconnectar les xarxes de carrils bici dels diferents municipis. Fer xarxa ciclable...
Una bona proposta seria poder recarregar la teva targeta online, evitant el fet de haver d’anar...
Intermodalitat és un servei necessari que requereix de la organització entre municipis.
Nodes intermodals identificables a cada municipi i connectats entre ells.
Implementar, potenciar i promocionar un sistema de bicicleta compartida al territori.
La xarxa ciclista no és apta per totes les necessitats i edats.
Alta dependència del cotxe i poques alternatives realment competitives.
Es detecta la necessitat de redactar bons inventaris de camins, elaborats per tècnics molt...
Problema: Falta de formació en educació viària en centres escolars./ Proposta: ADEVIC.org...
Hem adaptat les ciutats el cotxe i ara resulta un mitjà molt còmode i difícil d’abandonar.
Incentivar la creació de bicibusos.
Manca de dades públiques d'accidentalitat per adequar la percepció del risc.
El ferrocarril és el mitjà més eficient, s'ha de promocionar.
Falta de busos llançadora que connectin amb Reus.
Fi concessió dels busos interurbans el 2028: renegociar clàusules. Aprofitar la renovació per...
Prohibició patinets al transport públic. Restriccions injustificades d'entrada de VMP al...
Sensibilització de joves en l'ús de la bicicleta.
Falta de compromís institucional per impulsar la micromobilitat.
La topografia de la ciutat de Tarragona suposa un repte pel foment del transport públic i la...
Millorar la xarxa de transport públic per als residents, treballadors/es i també per als...
Petits focus d'intermodalitat: aparcaments de bici a les parades de bus.
La connexió de ferrocarril ha de vertebrar el territori, no només la llarga distància.
Aprofitar les bones connexions viàries.
El municipi de l'Albiol té 18 persones empadronades al poble, algunes en alguns dels masos del...
Els cotxes i l'aparcament han d'estar als extraradis i la bicicleta i el VMP al centre.
Bon dia,El Vendrell necessita disposar d'una molt major freqüència de connexió amb bus cap a BCN,...
Dissenyar les expedicions de busos des dels pobles sense tren en sincronia amb les expedicions...
La Selva del Camp es troba a 18 minuts de la capital de la província, pero sense línia directa...
Cal millorar la competitivitat del transport públic.
Acostar les xarxes de carrils bici als centres generadors de mobilitat.
Aprofitar les ZBE per reordenar l'espai del cotxe als centres.
Dependència del vehicle privat és un problema per la mobilitat de la gent gran.
És necessari mantenir una formació dels conductors al llarg del temps per refrescar i actualitzar...
Carrils bici poc protegits del vehicle a motor.
És necessari implementar una xarxa pública accessible de VMP vora als aparcaments dissuasius.
Bona tardahi ha diverses àrees problemàtiques:
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
pont i anell prop de Park Central
de parc de...
Falta de xarxa ciclable. Manca d'infraestructura per la bici. Carrils bici insuficients i...
És necessari reprimir els infractors amb VMP i incrementar la vigilància i el control.
Problema: Falta d'una política d'aparcaments perifèrics/dissuasius a les estacions./Proposta:...
Problema: Estació AVE mal connectada amb el conjunt del Camp de Tarragona (nord). Manca estació...
Intermodalitat amb molta aposta pel futur: estació intermodal. Estació intermodal: aprofitar per...
Considero que es necessari e imprescindible dotar de transport públic al nuclis habitats. Que...
La bicicleta es contempla com a esport, no com a mode de mobilitat.
Els horaris actuals i les freqüències de tren en hores punta no són dignes de la segona àrea...
Problemàtica: Greuge comparatiu entre VMP i Bicicleta. / Proposta: Els VMP han de tenir la...
Línies directes de bus interurbà.
Proposar la informació i difusió de les normes d'ús de la bicicleta i els VMP.
Afegir més nodes per la intermodalitat i crear punts d’elevat servei d’intermodalitat.
És necessari l’ús obligatori de casc en aquests vehicles.
Problema: Diversitat regulació viària. Manca de formació i regulació. / Proposta: Homogeneïtzar...
Les estacions de tren a alguns municipis del Camp com Cambrils, Salou-Port Aventura o Tarragona,...
Fomentar l'ús amb incentius personals o laborals a l'hora d'utilitzar la bicicleta.
Cal planificar adequadament el model urbà i territorial al que es vol arribar.
Seria de molt bon ús millorar la comunicació entre poblats i la ciutat de tarragona/reus, hi han...
Són necessàries estacions d’intermodalitat a l’interior del territori.
Portabicicletes al transport públic. Oportunitat de fer servir bicis/VMP al transport públic....
Hi ha molta infraestructura per vehicle a motor i molt poca per la mobilitat ciclista .
La bicicleta augmenta la salut i la sostenibilitat de la mobilitat urbana. Ha de ser el futur.
Seguretat d'infraestructures segons el cas.
Fer calçades més àmplies a les carreteres interiors que no tenen voral.
Copiar/Aprendre de models d’infraestructura ciclista que funcionen.
Tarragona ciutat: estació FFCC i bus mal interconnectades.
Falta de solucions reals per la intermodalitat.
Percepció negativa dels aparcaments vora de les estacions.
Regular l’assetjament viari.
Afavorir la creació d'una app web per compartir cotxe (tipus canal de l'àgora) a les zones rurals.
Els VMP són l'oportunitat de reduir el nombre de cotxes.
Crec que en general hi ha una manca de informació per poder arribar a agafar les linies de bus,...
Recuperar i adaptar la xarxa de camins rurals.
Més disponibilitat de viatges al aeroport de Reus als països d'Europa tot l'any.
Existeixen disputes territorials per l’oferta del transport públic que complexitzen avançar en...
Cal control de velocitat urbana: Ciutats 30.
Cal reforçar el teletreball al territori.
Hi ha una manca de sentit de territori al Camp de Tarragona.
Falta intermodalitat a Salou.
Manca de visibilitat i seguretat en l'ús de VMP.
Les comarques de Tarragona tenen més de 1.000 km de carreteres entre l'Estat, GENCAT i la...
Avantatges transversals de la bicicleta (Salut, contaminació, espai). La bicicleta promou la...
Massa aposta pel cotxe elèctric: El cotxe elèctric no és la solució, també és ineficient.
Problema: Falta de promoció de la multimodalitat./Proposta: TramCamp és una oportunitat per...
Les mercaderies que entren i surten de Catalunya haurien de transportar-se amb una xarxa de trens...
Existeix un buit en l’atribució de responsabilitats en cas d’accidents amb VMP implicat producte...
Crec que per a moltes usuaris del transport públic al Camp de Tarragona un dels principals...
Jo i més gent que conec que treballem al sector d'hosteleria els dies d'entre setmana molts surto...
Excés d'infraestructura per vehicle privat.
Llançadores poblacions petites. Millora de l'oferta de transport de forma estratègica a les zones...
Es dona una manca de seguretat en la circulació pels usuaris de bicicleta i VMP al territori.
Hi ha una manca d’oferta de transport públic. Hi ha dèficit d’inversió en transport públic. Hi ha...
Vehicle privat ocupa molt d'espai a la via pública. El cotxe ocupa el 99% de l’espai front al 1%...
Cal fer estudis per millorar la convivència de la micromobilitat al transport públic.