Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

Benvolgut,

Gràcies per fer-nos arribar la vostra proposta al Pla nacional del llibre i la lectura a través del portal Participa gencat.

El paper i el temps de lectura a les aules ha estat àmpliament debatut en molts dels grups de treball. Afegim la vostra aportació al Grup de treball “Els lectors i l’accés inicial a la lectura” perquè pugui ser debatuda a l’hora d’establir quines han de ser les accions prioritàries que ha d’incorporar el PNLL per aconseguir incrementar els hàbits i índexs de lectura, especialment en català.

Atentament,

Lectura a les aules contemplada per currículum

Avatar: Aleix Solà Aleix Solà Acceptada

Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:

  • Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.

  • Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.

  • En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.

  • Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.


Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:

  • Manca de biblioteques de centre.

  • Obsolescència dels fons.

  • Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.

  • Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.

  • Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.


Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir