Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Generar més connexions amb altres agents i recursos del territori, especialment amb l’escola d’adults
Planificar trimestralment el calendari d’activitats per fer-lo compatible amb les trobades
Aprendre a fer robòtica i crear el seu propi robot
Treball estratègic i en xarxa entre Punts Òmnia
Dotar de més RRHH els Punts Òmnia per oferir acompanyament més individualitzat a la població
Adaptar formacions ocupacionals a l'aprenentatge vivencial
Concebre el programa com una resposta a una necessitat social
Cursos de cerca de continguts a Internet
Donar més protagonisme a les persones participants
Formacions per combatre les fakes news
Realitzar formacions sobre telèfons intel·ligents, introducció al funcionalment dels dispositius tàctils
Taules de treball d’agents enfocats a l’ocupació
Més sensibilització i coneixement llengua de signes
Millorar la quotidianitat de les persones
Dinamitzar les demandes de les persones participants
Millorar comunicació i difusió dels Punts Òmnia
Incloure un nou agent en la Xarxa, l’equip de mentor
Crear programes i aplicatius educatius
Fomentar l’accés a Internet a tots els barri
Incrementar la diversitat de dispositius TIC i recursos d’oci
Difusió de les hores d’autoconsulta
Programació sota principi de complementarietat dels recursos del territori
Potenciar la tasca d’entreteniment de la gent gran
Crear un buscador-indexador per a la llista de dominis (llista blanca)
Fomentar que els i les participants assumeixin la responsabilitat de participar i d’assistir a la totalitat del curs al qual s’han inscrit
PO com a vivers de voluntariat
Fomentar la visibilitat i fer més difusió de la tasca i de la presència dels Punts Òmnia
Mantenir presència de les TIC als Punts Òmnia
Oferir més formacions als i les dinamitzadores
Realitzar més tallers amb Realitat Virtual i Augmentada.
Ampliar l'oferta de tallers per a joves
Fer pedagogía per tal de fer pensar digitalment a la gent que està aprenent informàtica
Reduir el temps d’espera entre cursos
Incorporar la formació a distància en connexió amb l’escola del centre
Càpsula informativa sobre l’app ‘La Meva Salut’
Relació bidireccional veïns/es i Punts Òmnia
Diversitat funcional i formació per dinamitzadors
Entitats gestores més implicades als Punts Òmnia
Protocol d'acollida per a noves entitats gestores
Fomentar la comunicació i coordinació entre els mateixos Punts Òmnia
Definir una postura comuna de la xarxa front el ciberbullying, la pornografia, la ciberseguretat, etc.
Visites i xerrades ocupabilitat
Càpsules formatives estandaritzades
Formacions específiques de català i TIC, noves tecnologies i benestar
Aprenentatge de llengües en línia
Els cursos podrien tenir una durada de mínim de 2 hores
Donar resposta a les demandes dels i les dinamitzadores i dels i les participants
Més coneixement per part dels Ajuntaments dels Punts Òmnia
Més coneixement per part de la Generalitat
Ampliar les franges horàries on s’ofereixen activitats
Destinar alguna franja horària de la setmana a l’accés lliure dels equipaments informàtics
Crear un canal TV de Lledoners al youtube
Atendre col·lectius en risc d'exclusió
Més treball en xarxa entre PO
Aprendre a aprendre
Pla de mentoria per fomentar treball en xarxa entre els PO
Catàleg de bones pràctiques dels Punts Òmnia com a model
Millor coordinació entre PO i Administració Pública
Formacions sobre seguretat digital
Crear una imatge corporativa per a tot el conjunt dels punts Òmnia
Més formació a dinamitzadors
Connectar usos d’ordinadors i telèfons intel·ligents
Oferir formacions amb acreditació a les persones usuàries
Més treball en xarxa
Poder fer servir diferents sistemes operatius
Reinventar capacitats amb perspectiva de futur
Coordinació entre dinamitzadors dels PO
Engegada dual en pro del programari lliure
Treballar més amb una perspectiva comunitària i de treball en xarxa
Realitzar tallers TIC pràctics
Treball en xarxa entre els Punts Òmnia i altres entats públiques
Dissenyar plans per donar continuïtat als cursos, des d’una perspectiva comunitària i de treball en xarxa
Més implicació al territori i acompanyament als i les dinamitzadors/es
Potenciar interacció i treball col·laboratiu dels i les participants
Replantejar la línia d’ocupabilitat
Assegurar l’accés a la ciutadania amb diversitat funcional
Lligar el Punt Òmnia a la xarxa on està ubicat
Oferir recursos d’alfabetització funcional
Revisió de la perspectiva sociocomunitària
Incrementar el temps de les sessions i formacions
Acords amb entitats privades, però amb reserves
Glossaris de conceptes claus de l’entorn virtual
Formació en tràmits i compres en línea
Compartir materials entre agents
Aprenentatges tècnics
Gestionar millor l’ús del programari obert
Fomentar l’esperit crític entre els i les participants
Estar al dia de les novetats tecnològiques i així poder tenir una millor qualitat de vida.
Formacions específiques per dinamitzadors/es en CP
Incloure l’accés a les TIC com un indicador per avaluar la inclusió i exclusió social de la població
Presència o contacte amb els centres educatius del territori
Definició de criteris comuns
Prioritzar l’autoconsulta als Punts Òmnia amb suport
Fomentar la difusió del programa Òmnia
Més difusió i comunicació
Participar en altres activitats plantejades
Formacions a dinamitzadors
Xerrades amb experts TIC
Fomentar arrelament i treball amb la comunitat
Barrejar diferents generacions
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir