Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Modificació de la normativa reglamentària en matèria de selecció de personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya

Consulta Pública prèvia a l’elaboració del Decret de modificació del Decret 28/1986, de 30 de gener, del Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; i del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.

Fase 1 de 2
Introducción 05/11/2024 - 05/12/2024
Fases del proceso
Ayuda

Son debates estructurados en torno a políticas públicas para incorporar las voces de la ciudadanía en las decisiones del Gobierno.

Puedes hacer tus aportaciones en línea, asistir a sesiones presenciales o consultar las aportaciones de otros participantes.

Cerrar la ayuda

Acerca de este proceso

Este proceso pertenece a Normativa

L’objectiu és adaptar i actualitzar el model de selecció de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb la introducció de mesures que permetin la simplificació i l’agilització de la gestió dels processos de selecció, i, d’altra banda, l’establiment de mesures tendents a la professionalització dels tribunals qualificadors de les proves selectives, mitjançant la creació d’un òrgan permanent de selecció.


La proposta s’instrumentalitza amb la modificació del Decret 28/1986, de 30 de gener, del Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; i del Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, en aquells preceptes que regulen les matèries objecte de modificació, per tal d'assolir els següents objectius:

  • Agilitzar la gestió dels processos selectius amb la reducció o supressió de terminis del procediment per tal que la durada dels processos sigui més flexible, però amb plena garantia dels principis que regeixen l’accés a l’ocupació pública.
  • Ajustar el procés selectiu al nou model d’administració digital, que ha d’incloure tràmits telemàtics per tal d’eliminar passos burocràtics.
  • Donar una cobertura més àgil i ràpida a les necessitats de nous professionals de l’organització.
  • Crear un òrgan tècnic de selecció permanent, caracteritzat per la professionalització, la disponibilitat i la idoneïtat dels seus membres, què permeti una avaluació més homogènia i agilitzada de les proves i exercicis dels processos selectius. Els seus membres han de comptar amb coneixements de les seves àrees i en tècniques de selecció, així com garantir l’objectivitat, transparència i equitat.


Efectes més rellevants de la modificació:
  • Avenç en una administració més ràpida i efectiva en la cobertura de les places vacants, amb plena garantia la capacitació dels professionals seleccionats, així com de la qualitat dels serveis públics.
  • Reducció de càrregues administratives per la ciutadania gràcies a la simplificació del procediment.
  • Major eficiència en la despesa pública per l’assoliment de processos amb terminis més curts i més eficients gràcies, entre altres, a la digitalització completa dels processos selectius.
  • Continuïtat i coherència en els successius processos selectius mitjançant l’establiment de criteris estandarditzats per part de l’òrgan de selecció permanent.
  • Augment de la imatge d’eficiència i professionalitat de la funció pública, de la confiança dels aspirants i de la ciutadana en els processos selectius i l’increment de l’atractiu per l’accés a la funció pública.


Propostes i preguntes per a orientar les aportacions: 
  1. Quines mesures de millora en l'àmbit de l'administració digital consideres que es poden implementar per agilitzar els processos de selecció del personal a l'Administració de la Generalitat?
  2. Quins consideres que són els terminis del procediment que caldria reduir o suprimir en el procés selectiu, i quins consideres que s'haurien de mantenir?
  3. Consideres que la creació de l’òrgan de selecció permanent en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat pot constituir una millora en la gestió del processos selectius?
  4. Consideres que pot haver alguna altra mesura que permeti l’agilització i simplificació del procés de selecció que no s’ha tingut en compte i que s’hauria de valorar?

Per fer arribar les teves aportacions has d’adreçar-te a l’apartat propostes del menú superior. Per realitzar la proposta hauràs d’estar donat d’alta al portal.


Pots consultar també l'apartat situació actual del sistema de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Quién participa Ciutadania
Departamento Departamento de Presidencia
Unidad promotora Direcció General de la Funció Pública
Dispone de retorno No
Fecha de inicio 5 de noviembre de 2024
Fecha de finalización 5 de diciembre de 2024
Referencia: II-PART-2024-11-722

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/seleccio/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/seleccio/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies