La tramitació d’emergència que estableix l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, té per objecte l’escurçament de terminis en el procés de contractació i adjudicació d’aquelles obres en les que l’Administració hagi d’actuar de manera immediata a causa d’esdeveniments catastròfics. Es tracta d’un procediment excepcional, i per tant, s’estableixen certs límits a aquest tipus de contractació, com per exemple que la tramitació pel procediment d’emergència es limiti al que és estrictament indispensable en l’àmbit objectiu i temporal per prevenir o solucionar els danys derivats d’aquella situació. Així doncs, i en el marc d’una tramitació d’emergència, no es poden dur a terme nous estudis i/o projectes, sinó que les actuacions s’han de limitar a restituir allò que ha resultat malmès en el marc d’un esdeveniment catastròfic per tal d’evitar nous danys. Per tant, i en aquells àmbits en els que calgui recuperar la situació prèvia a l’esdeveniment catastròfic per tal d’evitar nous danys i/o restituir serveis essencials, serà difícil poder plantejar noves configuracions territorials. No obstant, en aquells àmbits en els que els danys ocasionats per l’avinguda no suposin un greu perill, sí que es podria donar aquest tipus d’anàlisi, reflexió i reconfiguració territorial per tal de recuperar l’espai fluvial i les zones inundables.
Compartir