Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Eixos debat

El procés participatiu es focalitzarà en 6 eixos de debat, vinculats cadascun d’ells a un dels objectius estratègics en què es proposa estructurar l’estratègia. Aquesta estructura facilita la identificació dels àmbits d’interès preferent, i permet que les persones participants puguin centrar-se en aquells aspectes en què se senten especialment implicades.

Per tal d’afrontar els reptes que encara la ramaderia extensiva a Catalunya i poder dissenyar estratègies per millorar la seva situació, inicialment es proposen sis eixos d’actuació, i una sèrie de preguntes que poden ajudar a centrar els debats:

Eix 1 – Producció ramadera sostenible - Aborda el model productiu de la ramaderia extensiva, fent especial èmfasi en la necessitat que sigui sostenible a tots els nivells: econòmic, social i ambientalment.

Com ha de ser la producció ramadera?
Com millorem els sistemes de producció?
Com garantim la vida digna dels pagesos i pageses?

Eix 2 – Cadena de valor – Incideix especialment en tots el sistemes relacionals que poden contribuir a millorar l’impacte que té la producció en tota la cadena de valor, així com sobre l’estratègia territorial.

Com expliquem el producte de la ramaderia extensiva?
Com donem més valor a la pràctica que hi ha darrera del producte?
Com s’han de relacionar els diferents agents de la cadena de valor?

Eix 3 – Gestió del Territori – Pretén abordar la relació entre la ramaderia extensiva i el seu impacte en el territori per tal d’aconseguir una gestió sostenible d’aquest.

Quina gestió del territori hem de fer?
Aprofitem suficientment els recursos existents?
Quins serveis creiem que presta a la societat en general la ramaderia extensiva?
Quins canvis de marc legal necessitem per poder prestar serveis de prevenció d’incendis?

Eix transversal 1. Participació i governança – Aborda els mecanismes de participació necessaris per afrontar de manera conjunta els reptes que presenta la ramaderia extensiva i generar una governança compartida que permeti implementar les mesures necessàries per a la seva millora.

Quins espais de decisió on participi el sector manquen?
Quin és el tipus de participació que necessita el sector?
Quant i com vol decidir les polítiques que es fan?

 Eix transversal 2. Valorització, comunicació, promoció – Recull totes aquelles accions que poden incidir de manera més específica sobre la imatge que es projecta de la ramaderia extensiva i el seu posicionament com a model sostenible de qualitat i que promouen una ruralitat més resilient i circular.

Com donem a conèixer els productes que provenen de la ramaderia extensiva?
Com diferenciem la ramaderia extensiva?

Eix transversal 3. Generació de coneixement i innovació – Recull de totes les accions que incideixen sobre la innovació en les empreses ramaderes, la millora competencial, la investigació i la transferència de coneixement en la ramaderia extensiva.  

Com garantim que el coneixement que es genera en grups de recerca reverteixi efectivament en el sector?
Quines innovacions necessita el sector?

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir