Possibles alternatives
Es poden plantejar dues alternatives de caràcter normatiu:
c.1 Aprovar una norma de modificació del vigent reglament de la planificació hidrològica, aprovat per Decret 380/2006, de 10 d’octubre.
Aquesta opció es descarta perquè quedaria un text normatiu amb moltes afectacions per la necessitat d’ampliar i adaptar el contingut del reglament en concordança amb allò l’exposat en l’apartat d’objectius.
c.2 Aprovar una nova norma que substitueixi totalment el Decret 380/2006.
L’opció preferida és elaborar un nou reglament de la planificació hidrològica que incorpori en un sol text normatiu tots els continguts que han d’incloure els instruments de la planificació del Districte de conca fluvial de Catalunya derivats de la Directiva 2000/60, i també aquells altres programes sobre els quals la Generalitat exerceix una competència que abasta tot el territori de Catalunya, com podrien ser els de sanejament de les aigües residuals. I tot això degudament adaptat als canvis normatius anteriorment esmentats.
Pel que fa a l’abast material d’aquesta norma reglamentària, es considera que aquesta ha de regular, en primer lloc, el procediment d’elaboració i aprovació dels instruments de la planificació hidrològica, adaptant la regulació a aspectes com el procediment d’aprovació dels programes de seguiment i control, la possibilitat d’aprovar plans i programes d’obres i actuacions hidrològiques de competència de la Generalitat amb un àmbit territorial superior al del districte de conca fluvial de Catalunya, com són les obres de sanejament o el procediment per aprovar canvis de solució tècnica d’obres i actuacions planificades.
En segon lloc, es considera que aquesta norma també ha d’incorporar la regulació del contingut dels instruments de la planificació hidrològica, d’acord amb la vigent normativa bàsica estatal i comunitària, ja que, d’una banda, el text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, si bé regula aquests continguts, ho fa de manera enunciativa, que requereix d’un desenvolupament detallat, i, de l’altra, hi ha preceptes del reglament estatal que no tenen caràcter bàsic i que, per tant, hi ha aspectes materials que requereixen d’una regulació autonòmica, per tal de donar compliment a la normativa comunitària.
Compartir