" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Consell orientador de 4t d'ESO

07/01/2023 08:47  

El Consell orientador de 4t d'ESO hauria de ser vinculant perquè tothom li donés més importància i per assegurar que al batxillerat està l'alumnat que necessita fer aquesta via. Es poden establir excepcions amb compromisos signats per part de la família i l'alumnat que permetin fer el batxillerat si el consell orientador no estava redactat en aquest sentit.

Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2023-01-86462
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86462/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86462/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

2 en contra (100.0%)

member-avatar Anna Comín

En contra  És un bon debat. Però d'inici no hi estic d'acord. Crec que el Consell Orientador hauria de mantenir-se com el que és, un consell. Potser des dels centres cal fer més partícips del consell a l'alumnat i famílies perquè en moltes ocasions pot ser una informació que queda amagada entremig de moltes que se'ls dona a final de curs. La decisió de l'escolarització postobligatòria ha de ser orientada, guiada per nosaltres, els i les professionals. Però en tot cas lliure. No vulguem assumir funcions i responsabilitats que són de la família.

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

I tant, la tria no pot dependre d'això ni d'altres arguments rocambolescs que sento cada curs. I quan s'equivoquen i ho veies venir fa molta ràbia, crea molta impotència. Però ho hem d'assumir.
Dels consells d'un metge també som lliures de no fer-ne cas.
En algunes qüestions veig una tendència de certes famílies a traspassar la responsabilitat a l'escola/institut: posar límits, educar en valors, saber gestionar emocions i conflictes... I quan l'alumnat no en sap, se'ns acusa i se'ns carrega a nosaltres la culpa. Nosaltres tenim la nostra quota de responsabilitat quan a agents educatius, però no tota. I una de les funcions de les famílies és prendre decisions, aquesta no és nostra i no crec que fem cap favor assumint-la, al revés. Cal que l'alumnat percebi els progenitors (i hi hem de col·laborar) com aquells que els protegeixen i els guien en la presa de decisions; i que per prendre decisions cal que s'assessorin (com ho farien amb un metge o un advocat), però ja.

Carregant els comentaris ...