" class="part-icon-bars">

Pla nacional del llibre i la lectura

Reconsiderarem supòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per incrementar els índexs de lectura i l’hàbit lector

Fase 2 de 2
Retorn 11/12/2022 - 15/01/2023
Fases del procés

Canvis a "Lectura a les aules contemplada per currículum"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"Lectura a les aules contemplada per currículum"}
  • +{"ca"=>"Lectura a les aules contemplada per currículum"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Lectura a les aules contemplada per currículum"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"Lectura a les aules contemplada per currículum"}

Cos

  • +["

    Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:

    • Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.
    • Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.
    • En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.
    • Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.


    Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:

    • Manca de biblioteques de centre.
    • Obsolescència dels fons.
    • Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.
    • Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.
    • Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.


    Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.

    "]
  • +["<p>Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:</p><ul><li>Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.</li><li>Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.</li><li>En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.</li><li>Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.</li></ul><p><br></p><p>Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:</p><ul><li>Manca de biblioteques de centre.</li><li>Obsolescència dels fons.</li><li>Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.</li><li>Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.</li><li>Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.</li></ul><p><br></p><p>Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.</p>"]
Esborrats
  • Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.
  • En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.
  • Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.


Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:

  • Manca de biblioteques de centre.
  • Obsolescència dels fons.
  • Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.
  • Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.
  • Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.


Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.

"]
Addicions
  • +["

    Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:

    • Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.
    • Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.
    • En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.
    • Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.


    Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:

    • Manca de biblioteques de centre.
    • Obsolescència dels fons.
    • Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.
    • Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.
    • Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.


    Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.

    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>Tenint en compte que el Dept. d'Educació, amb la implantació de la nova llei educativa, ha deixat que l'autonomia dels centres gestioni una part substancial de l'horari, caldria que un percentatge d'aquest horari fos ineludiblement dedicat a la lectura per part tots els centres educatius:</p><ul><li>Destinar unes hores determinades a la lectura lliure, per gaudi.</li><li>Destinar unes hores a la lectura guiada per part dels docents.</li><li>En pro d'aquestes lectures guiades, formacions específiques pel professorat destinades a aquest guiatge, similars a la d'enguany amb les TIC. Qualsevol docent prescriptor i guia de lectures ha d'estar preparat en aquest aspecte.</li><li>Dotar el professorat d'eines per saber què fer a partir de les lectures: com interactuar-hi, com compartir-les, com crear teixit literari i, en darrera instància, com avaluar-les.</li></ul><p><br></p><p>Si la gestió de les lectures es deixa a la lliure disposició dels centres, ens trobem amb situacions com les actuals:</p><ul><li>Manca de biblioteques de centre.</li><li>Obsolescència dels fons.</li><li>Infradotació econòmica per dotar i renovar aquests fons.</li><li>Professionals no especialistes gestionant les hores de lectura.</li><li>Manca d'interacció amb les lectures;previ, durant i posterior.</li></ul><p><br></p><p>Tenint en compte la transversalitat de la lectura en tots els camps de coneixement, és més que arriscat deixar que cada centre faci la seva lliure interpretació en tots els àmbits d'aplicació, com succeeix actualment.</p>"]
Autoria de la versió
Avatar: Aleix Solà Aleix Solà
Versió creada el 27/10/2022 16:17