Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Priorització en les àrees de despesa pública de la Generalitat (Eix3a) de les participants de Girona (el 2 de juliol)"

Avatar: Dinamització del procés Dinamització del procés

Àmbit

  • +Economia

Títol

  • +{"ca"=>"Priorització en les àrees de despesa pública de la Generalitat (Eix3a) de les participants de Girona (el 2 de juliol)", "es"=>"", "oc"=>"", "en"=>""}

Cos

  • +["

    Després d'una sessió del·liberativa en grups, les participants de la sessió sobre l'Eix 3a, van inclinar-se de forma majoritària per les següents línies de despesa:

      \n
    1. \n

      Educació (general i universitària). A més de donar-hi prioritat, des del grup es planteja:

      \n
        \n
      • Tornar al model d’educació primària anterior i fer la elecció cap a FP o universitat als 14 anys. Valorar i prestigiar la FP al mateix nivell de la universitat com a política d’evitar el fracàs escolar i potenciar l’estudi dels ocis.

      • \n
      • Reduir ràtios a primària i secundària per millorar la qualitat educativa i reduir l’absentisme.

      • \n
      • Invertir en itineraris de segona oportunitat per combatre el fracàs escolar.

      • \n
      • Garantir que els mestres parlen català, per no perdre la identitat a través de la llengua.

      • \n
      \n

      \n
    2. \n
    3. \n

      Salut: En particular, també es proposa: Per millorar la Salut de la gent gran i donar-li enfocament integral amb seguiment de les poli-malalties. Això potser reduiria la quantitat de medicació i seria també un estalvi en la despesa.

      \n
        \n
      • Millorar l’atenció primària i comunitària per reduir la despesa. Millorar l’atenció a malalties minoritàries.

      • \n
      • Reduir llistes d’espera. Per millorar la sanitat catalana tal i com era fa uns anys. Ha empitjorat la capacitat d’atenció, i es veuen situacions de qüestionament i agressivitat cap a les sanitàries.

      • \n
      • Falten més metges en general i en l’àmbit rural. Pagar-los millor perquè no marxin.

      • \n
      \n
    4. \n
    5. \n

      Protecció i promoció social (dependència, renda garantida, dones, infància, joventut, família, immigració,...): Dins d'aquesta línia de despesa, es proposa:

      \n
        \n
      • A Catalunya s’ha de promoure la prestació per fill a càrrec, per combatre la pobresa.

      • \n
      • Foment de la natalitat per garantir el futur.

      • \n
      • Invertir per a la integració social de la immigració.

      • \n
      • Garantir els ajuts a la dependència.

      • \n
      • Procés de desinstitucionalització, que l’atenció se centri en les persones. Generar equipaments més autònoms.

      • \n
      • Revisar sistema d’ajudes. Que les ajudes siguin per tothom i evitar malas praxis.

      • \n
      • Invertir més perquè hi hagi justícia social i garantia de drets per a tothom.

      • \n
      \n
    6. \n
    7. Recerca+Desenvolupament +Innovació, altres actuacions de caràcter econòmic: Sobre aquesta línia, s'argumenta: El coneixement genera riquesa. S’ha d’invertir en recerca per generar riquesa i valor. El coneixement generat s’ha de traspassar a les empreses per crear una nova economia. És una inversió de futur.

    8. \n
    9. \n

      Cicle de l’aigua, actuacions ambientals i energia: Quant a aquesta línia, s'argumenta i es proposa:

      \n
        \n
      • Inversió en la gestió de l’aigua i l’energia com element generador de valor econòmic. La transició energètica és important per assegurar el futur, per ser més sostenible i millorar la qualitat de vida.

      • \n
      • Revisar canonades, infraestructura bàsica (p.ex. evitar fuites) als municipis. Serveis d’aigua municipals més ecients.

      • \n
      \n
    10. \n
    ", "", "", ""]

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir