Consulta pública prèvia sobre el projecte d'ordre de desplegament del Decret de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu
Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte d’ordre referent a l’organització i el funcionament de les mesures i suports universals, addicionals i intensius establerts en el Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
La consulta pública té per finalitat conèixer les valoracions i les propostes de la ciutadania i, en especial, de la comunitat educativa, quant al desplegament reglamentari de l’organització i el funcionament de les mesures i els suports universals, addicionals i intensius aplicables als i les alumnes, d’acord amb les capacitats, habilitats i necessitats específiques de suport educatiu individuals.
Objectius de la consulta
L’objectiu principal d'aquesta consulta és recollir aportacions sobre les accions i actuacions organitzades pels centres destinades a facilitar l'accés a l'aprenentatge i a la participació, a fi de permetre el progrés de tot l'alumnat, prevenir les dificultats de l'aprenentatge i assegurar un millor ajustament entre les capacitats de l'alumnat i el context educatiu. I també rebre aportacions referents als recursos personals, metodològics i materials —inclosos els tecnològics— i els ajuts contextuals i comunitaris que els centres utilitzen per aconseguir que les mesures planificades siguin efectives i funcionals, i contribueixin a assolir l'èxit educatiu de tot l’alumnat.
Preguntes per orientar les aportacions
- Quins aspectes ha de tenir en compte el centre o l’aula en l’organització i la implementació de les mesures i els suports?
- Quin és el paper que ha de tenir cadascun dels agents de la comunitat educativa (docents, famílies, xarxes, alumnat, agents de l’àmbit educatiu...) en la implementació de les mesures i els suports i de quina manera l’ha d’exercir?
Compartir: