Procés participatiu sobre l'avantprojecte de Llei de transició energètica
Llei de bases de la transició energètica de Catalunya i transformació de l’Institut Català d’Energia en l'Agència Catalana d’Energia
Adaptació d'infraestructura en benefici dels cotxes eléctrics.
La inversió en infraestructures per acomodars els vehícles elèctric no són rendibles. El pas cap a la descarbonització no ha de passar pel canvi de motors de combustió a elèctrics, sinó per una reducció en l¡us del vehicle privat. Les inversions en cotxes elèctrics no són per salvar el medi ambient, són per salvar la indústria del motor. L'actual model de producció no pot sostenir un canvi total de vehicles; s'ha de invertir en la millora d'infraestructures de transport públic.
Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:
L'article 14 sobre descarbonització en el transport, expressa precisament que en primer lloc cal reduir la demanda de mobilitat de persones i mercaderies, en segon lloc fomentar modes de transport sostenibles com el transport públic i la mobilitat no motoritzada i, finalment, l'electrificació del parc de vehicles privat. Totes les mesures seran necessàries.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
I com aquest cas tants d'altres, serveis públics que només pel fet de ser utilitzats de manera col·lectiva suposarien una reducció del consum d'energia de la nostra societat, menys consum de materials per a la seva fabricació i més hores d'ús per unitat. Aquesta llei ha de preveure la recuperació de serveis públics per part de cada òrgan públic.
Carregant els comentaris ...