Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Funció de l'orientador
- Fitxar una ratio d'orientadors per centre en funció del nombre d'alumnes al centre, sense que la directiva ho pugui negociar.
- L'orientador no pot dedicar mitjà jornada a la docència, ha de fer codocència amb el professorat especialista. Dedicar tota la jornada (18h) a l'atenció individualitzada, suport professorat i tutors, atenció a famílies i coordinació amb agents externs; i codocència.
- Tenir un despatx de referència al centre.
Llistat d'adhesions
i 16 persones més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Estic d'acord amb el que diu la Maite pel que fa a ràtio d'orientadors/es per centre, però tenint en compte també aspectes de diversitat de l'alumnat (cultural, NESEs).
Penso igualment que ha de tenir un despatx de referència al centre i que s'ha de dedicar a les tasques que comenta la companya.
Aniria bé que tant equips directius com professorat tinguin clares les funcions dels orientadors/es i fossin més conscients dels beneficis de tenir aquests professionals al centre; incorporar orientadors/es a estudis postobligatoris, centres de formació d'adults i ensenyaments de règim especial ajudaria a reconduir alumnes quan fracassen i/o no encaixen en aquests tipus d'estudis; endemés, disposar de més vetlladors/es en els centres és fonamental per atendre millor a l'alumnat.
Cal millorar els recursos de tota la xarxa (salut sobretot) i em plantejo aspectes ètics-legals (una família pot negar-se a que el fill/a sigui avaluat i/o segueixi una intervenció per temes de salut mental; què fem?).
Carregant els comentaris ...